فواید قارچ شیتاکه – گانودرما و چاگا
قارچ ها دارای اثرات درمانی متعدد می باشند و به علت دارا بودن مواد معدنی

مختلف مانند انواع ویتامین های گروه B (B2, B3, B5, B6, B9, B12)، سلنیم، مس، روی، منیزیم، ویتامین D، فیبر و... باعث افزایش سلامتی بدن و بالا رفتن طول عمر می شوند.

به گزارش : یکی از محبوب ترین و پرطرفدار ترین قارچ ها در جهان قارچ شیتاکه است که حاوی مقادیر بالایی ویتامین است و به پیشگیری از سرطان کمک می کند، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و باعث سلامت قلب می شود.

بررسی عملکرد قارچ شیتاکه بر سیستم دفاعی بدن

سیستم ایمنی بدن وظیفه دارد تا بدن ما را از بیماری ها و آسیب ها محافظت کند. با استفاده از قارچ شیتاکه و بالا رفتن سیستم ایمنی بدن بسیاری از بیماری های کوچک و بزرگ دیگر نیز درمان می شوند.

طی تحقیقات علمی ای که انجام شده قارچ شیتاکه حتی روی کوچکترین بیماری ها از سرماخوردگی و آنفولانزا گرفته تا بیماری های بزرگی مثل سرطان، هپاتیت، دیابت و بیماری های قلبی عروقی و درمان زگیل های تناسلی تاثیرات فوق العاده خوبی داشته و به همین دلیل است که هم اکنون شیتاکه یکی از پرطرفدارترین و معروف ترین ترکیباتی است که در انواع قرص های تقویت سیستم ایمنی استفاده می شود.

قارچ شیتاکی دارای خواص ضد ویروسی و ضد قارچی قوی است و با تقویت سیستم ایمنی بدن خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد؛ یک تحقیق نشان داده که مصرف عصاره و مکمل قارچ شیتاکه به مدت 6 ماه، زگیل تناسلی ناشی از HPV را درمان کرده و خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم را کاهش می دهد.

یکی از بزرگترین کمپانی ها در زمینه محصولات AHCC کمپانی Quality Of Life می باشد. این کمپانی آمریکایی محصولات مختلفی از این ترکیب را با دوز های مختلف را تولید می کند که بهترین محصولات این کمپانی دو محصول قرص کینوکو AHCC پلاتینیوم و قرص کینوکو گلد طلایی می باشد.

*** دوزهای متعددی از قرص های AHCC تولید می شود و بالاترین دوز و کیفیت در میان تمام مدل های موجود مربوط به کپسول AHCC پلاتینیوم است که دوز آن یک و نیم برابر مدل قرص کینوکو طلایی است که همین امر باعث شده تا کینوکو پلاتینیوم جوابدهی بی نظیری داشته باشد.

این دو محصول هم اکنون توسط شرکت فرازطب نماینده انحصاری کمپانی Quality Of Life در ایران عرضه می شوند.

تحقیقات نشان داده است که قارچ شیتاکه به دلیل مقادیر بالای پلی ساکارید ها و آنتی اکسیدان هایی که دارد پماد الفا با کاهش رادیکال های آزاد در بدن، خطر ابتلا به تومور و انواع سرطان به ویژه سرطان پستان را کاهش می دهد.

همچنین قارچ شیتاکه چربی نداشته و کربوهیدرات پایینی دارد و مصرف روزانه آن می تواند با کنترل قند خون، خطر ابتلا به بیماری دیابت نوع 2 را کاهش دهد.

یک مطالعه نشان داده که مقادیر بالای پلی ساکارید های موجود در قارچ شیتاکه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و خطر ابتلا به بیماری های عفونی و التهاب و همچنین سرماخوردگی را کاهش می دهد.

قارچ شیتاکه یکی از انواع قارچ ها است که چینی ها از حدود 6 هزار سال پیش تا کنون از آن استفاده می کردند. در کشورهای شرق آسیا مانند چین، کره، ژاپن و تایوان این قارچ به عنوان نمادی برای طول عمر شناخته می شود. نام شیتاکه (شی تاکه) از زبان ژاپنی منشا گرفته است. «شی» نام چوب درختی است که این قارچ بر روی آن رشد می کند؛ و «تاکه» هم به معنی قارچ می باشد. این قارچ با نام «قارچ جنگل های سیاه» نیز شهرت دارد و در جنگل های کشور آلمان رشد می نماید.

قارچ شیتاکه از خانواده قارچ های بازیدیومیست است. دارای پوسته ای قهوه ای رنگ و سطحی کمی محدب می باشد و قطری به اندازه 2 تا 4 اینچ یعنی 2 بند انگشت الی 4 بند انگشت دارد.

خواهشمندیم دقت کنید !!

قارچ شیتاکه (کینوکو) با قارچ گانودرما کاملا متفاوت است. قارچ شیتاکه حاوی ترکیب AHCC است و قارچ گانودرما حاوی ترکیب لوسیدوم Lucidum می باشد.

آیا HPV در ایران نیز وجود دارد؟

بیماری اچ پی وی امروزه در کشور ما به صورت یک بیماری خاموش وجود دارد و به سرعت در حال گسترش است. متاسفانه اکثر مردم اطلاعات و شناختی از بیماری زگیل تناسلی ندارند و معمولا وقتی متوجه مریضی خود می شوند که ویروس پیشرفت زیادی کرده و درمان آن بسیار دشوار شده است.

قسمت تاسف بار ماجرا اینجاست که هیچ اطلاع رسانی ای راجع به این بیماری نمی شود و حتی خیلی از پزشکان هم اطلاعات کامل و کافی در مورد زگیل های تناسلی ندارند.

همچنین دارویی که در سراسر کشور قابل دسترسی برای همه باشد برای اچ پی وی وجود ندارد.

زگیل های تناسلی انواع و تیپ های مختلفی دارند که بعضی از آنها کم خطر و بعضی دیگر پر خطر هستند. اما همه آنها واگیر دار هستند و باید سریعا درمان شوند.

انواع کم خطر ویروس زگیل تناسلی شامل تیپ های 6، 11، 40، 42، 43، 44، 53، 54، 61، 72، 73 و 81 هستند.

انواع پر خطر ویروس زگیل تناسلی شامل تیپ های 16، 18، 31، 33، 35، 39، 45، 51، 52، 56، 58، 59، 68 و 69 هستند.

حدود 70 درصد موارد گزارش شده بیماری اعصاب سرطان دهانه رحم توسط تیپ های 16 و 18 رخ می دهد و همچنین تیپ 16 ویروس زگیل تناسلی مسئول 95 درصد سرطان های مقعد و اکثر سرطان های دهانی و واژن است.

بررسی کارکرد قارچ گانودرما و شیتاکه

قارچ شیتاکه (کینوکو) با قارچ گانودرما کاملا متفاوت است. کینوکو یا همان شیتاکه (شیتاکو) از خانواده قارچ ها است. شیتاکه حاوی ترکیب AHCC می باشد که مخفف جمله ی

(Active Hexose Correlated Compound)

و به معنای (ترکیب هگزوز وابسته) می باشد و همین ترکیب جادویی باعث شده تا قارچ شیتاکه تبدیل به یک ماده منحصر به فرد و البته گران قیمت شود.

بیش از 150 مقاله علمی در ارتباط با درمان HPV توسط قارچ های شیتاکه وجود دارد که با جستجو در گوگل می توانید این مقاله ها را مطالعه کرده و بیشتر تحقیق کنید. همچنین شرکت فرازطب یکی از معتبرترین و جامع ترین مقالات علمی در ارتباط با تاثیرگذاری AHCC در درمان اچ پی وی را منتشر کرده که مطالعه آن خالی از لطف نیست. این مقاله علمی توسط UT Health شهر هاتسون در تگزاس آمریکا انجام شده است.

همچنین با جستجو در سایت های پزشکی خارجی و معتبر می بینید که قارچ گانودرما هیچگونه تاثیری بر روی زگیل تناسلی ندارد. حتی هیچ مقاله یا مطلبی در سایت های معتبر پزشکی (خارجی) برای تاثیر گانودرما بر روی اچ پی وی وجود ندارد.

گانودرما حتی در حدی مطرح نیست که تحقیقات جدی ای هم روی آن انجام نشده است.

در سایت های پزشکی خواص گانودرما در دسته بندی (شواهد ناکافی) تقسیم بندی شده اند و توصیه ای به پزشکان برای تجویز آن جهت مراجعین نمی‌شود. یعنی مدرک پزشکی و تحقیقات کلینیکی کافی برای این تاثیرات انجام نشده و فوایدی که برای آن گفته می شود فقط حالت تجربی دارد و از نظر علمی اثبات نشده است.

خواص قارچ چاگا Chaga

قرن‌هاست که قارچ چاگا به‌عنوان یک دارو برای تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود سلامتی عمومی در سیبری و سایر قسمت‌های آسیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگرچه این قارچ ظاهر زشتی دارد، اما بدلیل فواید احتمالی‌اش برای سلامتی، در کشورهای غربی در حال محبوب شدن است. بعلاوه، یک فنجان چای تهیه شده از قارچ چاگا سرشار از آنتی‌اکسیدان است. با این حال، مصرف این قارچ خاص ممکن است با خطراتی نیز همراه باشد. در این مقاله به بررسی خواص، عوارض جانبی احتمالی و مصارف قارچ چاگا می‌پردازیم.

قارچ Chaga یا Obliquus Inonotus، کول اکتیو قارچ سیاه و سفید که انگل رشد می کند در Birchtrees در آب و هوای سرد در شمال است. Chaga در شناخته شده است که خواص درمانی بسیار قدرتمندی دارد تا جایی که از آن به عنوان پادشاه قارچ ها یاد می کنند.

چاگا غنی از پلی ساکارید SS- گلوکان و بتولینیک اسید است. این یک منبع عالی ازSOD (یک آنتی اکسیدان قوی) با توجه به آنتی اکسیدان بالا (ORAC) سطح آن است.

از بسیاری از انواع قارچ های دارویی که توجه زیادی را به خود جلب کرده اند ، یکی از گزینه های عجیب و غریب بیشتر قارچ Chaga است.

منحصر به فرد در پادشاهی قارچ، قارچی که تقریبا به طور انحصاری Chaga در روی درختان توس رشد می کند، و شبیه به یک رشد بزرگ از پوست درخت سوخته است . حال به رغم ظاهر عجیب و غریب آن، این قارچ است که در سراسر اروپا و آسیا به عنوان یک "هدیه از خدا" برای توانایی های چشمگیر و قدرتمند ترمیمی آن مورد ستایش قرار گرفته است .

اول به عنوان یک طب عامیانه در قرن شانزدهم سیبری (و احتمالا قبل از آن) استفاده می شده است، تحقیقات مدرن در حال حاضر شروع به اعتبار زیادی در مورد کاربردهای تاریخی Chaga در چای و عصاره ، و با سطوح تغذیه ای و آنتی اکسیدان بالا است، قارچ چاگا مزایای سلامتی را برای تمام سنین به ارمغان می آورد .

ترکیبات غذایی بسیار عالی تنها بخشی از بسیار اثرات مثبت Chaga را ارائه کرده است یعنی سیستم ایمنی بدن.

نه تنها تغذیه عالی برای عناصر مختلف سیستم ایمنی بدن را فراهم می کند ، بلکه ترکیبات آن نیز به عنوان یک ضد میکروب طبیعی، به طور موثر قادر به مبارزه با باکتری های متعدد، ویروس ها، قارچ ها و حتی برخی از کرم های انگلی عمل می کنند.

پلی ساکاریدهای موجود در چاگا ماشروم در برای ترویج تولید سلول های سفید خون، تقویت دفاعی بدن در برابر عوامل پاتوژن مفید هستند و خواص ضد التهابی و ضد تب خود را کمک به تنظیم پاسخ ایمنی بدن با کاهش التهاب شدید و تب بالا می کند . اثر ضد التهابی حتی می تواند در زمینه های دیگر، مانند از بین بردن ناراحتی های گوارشی مفید واقع شود .

شاید قابل توجه ترین بین تمام خواص قابل توجه Chaga اثر آن بر سرطان است. مطالعات نشان داده اند که مصرف چاگادر نه تنها اثرات محافظتی در برابر سرطان را ارائه می کند ، بلکه حتی ممکن است به مبارزه با تومور ها کمک کند.

در چنین مطالعاتی، مشخص شد که بتولینیک اسید، عنصر تشکیل دهنده اصلی در Chaga در تعدادی از فیتواسترول آن ممکن است به طور مستقیم از بین بردن نمایندگی شرکت لوهمن روشه سلول های سرطانی بیانجامد

- با این حال، هنوز شناخته نشده چگونه آن را انجام میدهد. چاگا ماشروم همچنین باعث تجهیز بدن در برابر سلول های سرطانی می گردد. علاوه بر این، قارچ Chaga اثر قابل توجهی در کمک به غلبه بر اثرات جانبی ناخوشایند درمان سرطان مانند شیمی درمانی از خود نشان داده است.

عوارض قارچ چاگا

مانند سایر مکمل ها و داروهای دیگر، مصرف این قارچ ممکن است خطراتی را به همراه داشته باشد. این ماده همچنین می تواند عوارض جانبی را ایجاد کند و ممکن است با برخی از داروها تداخل داشته باشد.

از آنجا که چاگا قند خون را کاهش می دهد، می تواند برای افرادی که انسولین و سایر داروهای کاهنده قند خون را مصرف می کنند خطرناک باشد.

تحقیقات در این زمینه هنوز در مراحل ابتدایی است، اما اگر چاگا در مبارزه با بیماری هایی نظیر سرطان و آرتریت موثر باشد، می تواند جایگزین درمان های سنتی باشد. استفاده از قارچ چگا می تواند تجربه عوارض جانبی درمان های دیگر مانند شیمی درمانی، اشعه درمانی و داروهای مختلف تجویز شده برای بیماری های مزمن، را کاهش دهد.

چاگا معمولا به خوبی توسط بدن تحمل می‌شود. با این حال، هیچگونه مطالعات انسانی دربارۀ ایمنی یا مقدار مصرف مناسب برای این قارچ انجام نگرفته است.

در واقع، قارچ چاگا می‌تواند با برخی داروهای رایج تداخل داشته باشد و باعث بروز اثرات مضر بالقوه گردد.

قارچ چاگا همچنین حاوی نوعی پروتئین است که می‌تواند از لخته شدن خون جلوگیری کند. بنابراین، اگر داروهای رقیق‌کننده خون مصرف می‌کنید، اختلال خونریزی دارید یا در حال آماده شدن برای عمل جراحی هستید، قبل از مصرف چاگا با پزشک‌تان مشورت داشته باشید.

اگرچه برخی پژوهش‌ها نشان می‌دهند که چاگا ممکن است به کاهش التهاب کمک کند، اما همچنین ممکن است باعث فعال‌تر شدن سیستم ایمنی شود. بنابراین، کسانی که به بیماری‌های خودایمنی دچار هستند، باید قبل از مصرف چاگا با پزشک مشورت کنند.

هیچ پژوهشی دربارۀ ایمنی مصرف چاگا برای زنان باردار یا شیرده انجام نشده است. در نتیجه، امن‌ترین گزینه این است که این افراد از مصرف آن خودداری کنند.

در نهایت به یاد داشته باشید که مکمل‌های خود را از منابع معتبر و قابل اطمینان تهیه کنید، زیرا قارچ چاگا تحت نظارت سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) نیست.

عدم وجود تست کردن فرآورده های گیاهی یک حالت ریسک آلودگی را به وجود می آورد. برای کاهش ریسک، برندهایی را انتخاب کنید که خالص و ارگانیک هستند. منظور از خالص این است که هیچ گونه افزودنی به آن اضافه نشده است. در حالیکه که گواهی ارگانیک بودن این اطمینان را به شما می دهد که این محصول در معرض هیچ گونه آفت کش یا مواد شیمیایی ناخواسته ای قرار نگرفته است.

امیدواریم که این مطلب برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.



منبع