وقتی صحبت از کاهش وزن به میان می آید، بسیاری از افراد بر این باورند که تمرینات با شدت بالا تنها راه کاهش وزن است. اما فعالیت هایی که هر از چند گاه برای بهبود سلامت خود انجام می دهید تاثیری بر کاهش وزن ندارند، بلکه این فعالیت های روزمره منظم هستند که به این امر کمک می کنند. به همین دلیل تمریناتی مانند راه رفتن می توانند چنین تاثیر عمیقی بر وزن و سلامت فیزیکی شما داشته باشند.

پیاده روی برای کاهش وزن

لذت پیاده روی

نکته جالب توجه در مورد پیاده روی این است که این کار به عنوان ورزش شناخته نمی شود. شما ممکن است به سادگی کل روز را مشغول پیاده روی باشید و حتی متوجه نشوید که چقدر انرژی مصرف میکنید.
به این دلیل که پیاده روی شدت کمی دارد، فشار زیادی روی عضلات و استخوان ها ایجاد نمی کند و این امر باعث می شود تا این ورزش برای هر کسی مناسب باشد. با تمرین منظم، پماد زخم بستر پیاده روی مسیرهای طولانی می تواند موجب بهبود استقامت عضلات و افزایش سلامت قلبی و عروقی شود.

گام شمار

پیاده روی به منظور کاهش وزن

مقدار وزنی که از طریق پیاده روی از دست می دهید، بستگی به وزن بدن شما و سرعت پیاده روی دارد. هر چه وزن بیش تری داشته باشید، بیشتر کالری می سوزانید.
یک فرد بزرگسال با وزن متوسط، با ۶ کیلومتر در ساعت پیاده روی کردن، حدود ۴۰۰ کالری می سوزاند. اگر چه شما می توانید میزان کاهش وزن خود را از طریق مسافت طی شده متوجه شوید، با این حال استفاده از گام شمار حین پیاده روی این امر را بسیار ساده تر می کند. با پیگیری تعداد گام هایی که هر روز برمی دارید، دستگاه می تواند به شما در تنظیم تمرین تان کمک کند تا به اهداف کاهش وزن خود برسید.
بیشتر گام شمار های پیشرفته و برنامه مری انسان های کاهش وزن حتی میزان کالری مصرفی شما را محاسبه می کنند و توصیه می کنند شما در هر روز باید چقدر پیاده روی کنید.
تقریبا پیاده روی به میزان ۲۰۰۰ گام ، حدود ۱۰۰ کالری مصرف می کند.
نیم کیلو وزن تقریبا برابر با ۳۵۰۰ کالری است.
بنابراین شما باید ۶۰۰۰ گام به طور روزانه بردارید تا حدود ۳ کیلوگرم در هفته کاهش وزن داشته باشید.
اگرچه ممکن است رسیدن به اهداف روزانه برای شما سخت باشد، اما پیگیری تعداد گام هایتان به شما کمک خواهد کرد که تمرکز خود را بر روی هدف بلند مدت تان حفظ کنید و متوجه شوید مصرف مواد غذایی پرکالری چه هزینه ای برایتان دارد و نیاز به چه میزان زیادی تلاش فیزیکی دارید تا کالری دریافتی خود را بسوزانید.

پیاده روی

چگونه باید این مسیر را شروع کرد؟

پیاده پماد آلفا روی بیشتر، خیلی سخت نیست، فقط باید تنظیماتی را بر روی شیوه زندگی خود اعمال کنید.
به عنوان مثال، چند ایستگاه زودتر از اتوبوس پیاده شوید یا ماشین خود را دور تر از مقصد پارک کنید و قسمتی از مسیر را پیاده بروید. همچنین می توانید پیاده تا سوپرمارکت بروید و هر زمان که می توانید به جای آسانسور از پله ها استفاده کنید. برای به حداکثر رساندن میزان گام هایتان، روز خود را با قدم زدن در اطراف محله خود شروع کنید و به پایان برسانید.
برای جذاب تر کردن پیاده روی برای خودتان، هر از چند گاه، مسیر های جدیدی مانند پارک ها یا محله های مختلف را امتحان کنید. گوش دادن به موسیقی نیز می تواند انرژی شما را حفظ و ورزش کردن را لذت بخش کند.
در ماه های خنک تر، لباس بیشتری بپوشید و بیرون قدم بزنید یا به باشگاه بروید و از تردمیل استفاده کنید. اگر برایتان سخت است که برنامه منظم خود را حفظ کنید دوستی را با خود همراه درمان تاول سوختگی با آب جوش کنید.
برای به دست آوردن حداکثر مزایای تمرینات، چانه خود را بالا نگه دارید و نگاه خود را به جلو حفظ کنید. عضلات باسن و شکم خود را منقبض کنید تا بتوانید پشت خود را صاف نگه دارید.
اگر برای مدت زیادی تحرک نداشته اید و یا از وضعیت پزشکی جدی رنج می برید، قبل از ورزش با پزشک خود مشورت کنید. بهتر است برای هماهنگی راحت تر با برنامه ورزشی جدید خود، این کار را با تمرین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه پیاده روی ۳ روز در هفته شروع کنید. به تدریج پیاده روی خود را تا ۳۰-۶۰ دقیقه در روز افزایش دهید.

دویدن

ورود به سطح بعدی تمرینات

برای افزایش سختی تمرینتان، سرعت خود را افزایش دهید کرم رژودرم برای گوشت اضافه و از وزن بازو و پا برای افزایش مقاومت استفاده کنید. می توانید دویدن را نیز امتحان کنید یا برای تغییر روند تمرینات خود، دوچرخه سواری کنید و ورزش را به امری سرگرم کننده تبدیل کنید. برای کنترل وزن در دراز مدت، مهم است که برنامه ورزشی خود را با برنامه غذایی سالم و ذهنی آرام هماهنگ کنید.



منبع