جای  گزیدگی حشرات را با آب و صابون بشویید
یک متخصص پوست و مو با بیان اینکه افراد در سفرهای نوروزی به ویژه

استان‌های شمالی مراقب گزش حشرات باشند، گفت: کمپرس سرد موجب کاهش درد محل گزیدگی می مری انسان شود.

به گزارش : دکتر امیر هوشنگ احسانی گفت: پشه و سایر حشرات موقع گزیدن، مایع بزاق خود را به داخل پوست تزریق می‌کنند و خون بدن را می‌مکند که داخل شدن مایع بزاقی در پوست باعث ایجاد علائمی مانند خارش، قرمز درمان تاول سوختگی با آب جوش شدن پوست، کهیر در محل گزیدگی و حتی ایجاد تنگی نفس در فرد می‌شود.

پماد کالامین بهترین پماد موضعی جهت کاهش خارش محل گزیدگی

وی با اشاره به اینکه اثر گزیدگی‌ها در افراد متفاوت پماد آلفا است، گفت: افراد جهت رفع کاهش قرمزی و خارش به مدت کوتاه از پماد کالامین یا کورتون استفاده کنند و برای درمان کامل و دچار نشدن به گزیدگی از پمادهای مخصوص دافع حشرات استفاده کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: پماد زخم بستر اگر محل گزیدگی ورم و خارش شدید داشت، افراد داروی خوراکی آنتی‌هیستامین مصرف کنند و جهت کاهش التهاب محل گزیدگی را با آب و صابون شستشو دهند.

احسانی یادآور شد: برای کاهش درد ناشی از گزش حشرات مقداری یخ روی محل گزیدگی گذاشته چسب زخم بستر یا پارچه تمیزی را با آب سرد مرطوب کرده و روی محل قرار دهند تا درد کمتر شود.

این متخصص پوست و مو در پایان خاطرنشان کرد: افراد جهت پیشگیری از گزش حشرات در محیط‌های باز، پیراهن آستین بلند و شلوار بلند به تن کنند و نصب توری به پنجره‌ها را جدی بگیرند.

منبع: ایسنا



منبع