سعید نمکی,اخبار دانشگاه,خبرهای دانشگاه,دانشگاه
وزیر

بهداشت در نامه ای به معاون آموزشی وزارت بهداشت بر ضرورت پیگیری و رایزنی در جهت تصحیح روش پذیرش دانشجو تأکید کرد.

به گزارش مهر، دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت در نامه ای به معاون آموزشی وزارت بهداشت تأکید کرد مسئله پذیرش دانشجوی اعصاب پزشکی پیگیری شود.

او تأکید نموده است تصحیح روش پذیرش دانشجو با جلوگیری از ناامیدی جوانان و نابغه های در عین حفظ حرمت و احترام ایثارگران و خانواده های معزز شهدا صورت گیرد.

در قسمتی از نامه وزیر بهداشت آمده هست:« در روزهای گذشته متأسفانه دچار بیماری سخت و نهایتا مصیبت از دست دادن مادر بودم با شکایت و شکوایه هایی کثیری از جوانان نخبه کشور که در آزمون های تحصیلات تکمیلی علیرغم کسب رتبه های برتر رد شده بودند روبرو شدم. متأسفانه تعداد چشمگیری از این پیکو اسمیت اند نفیو دانشجویان متعلق به خانواده های هستند که بدون استفاده از کلاسهای پرهزینه آنچنانی با تکیه با هوش و استعداد ذاتی و با سعی بدون درنگ شبانه‌روزی به رتبه های بعدی دست یافته بودند.

برای اینجانب شکل پذیری هرگونه نگاه خارج از احترام عزیزانی که خویش و خانواده هایشان از جان و چشم و دست و پا برای حفظ شرف و عزت و سربلندی و دفاع از مرزهای این سرزمین گذاشته اند و حقیقتاً تمام نسل های امروز و فردای این سرزمین مدیون جانفشانی این پانسمان نقره برای سوختگی اشخاص هستند بسیار ناراحت کننده هست. همانگونه که ناامیدی جوانان نخبه و دلبسته وطن که به عشق ادامه تحصیلی و تبدیل شدن به سرمایه های گرانبهای انسانی در راستای خودکفایی ملی شبانه روز سعی نموده اند.

بنابراین الزامی هست به نحو مقتضی و در اسرع وقت به گونه ای عمل شود که معادل سهمیه مدنظر شده و با نظاره گری دقیق و رعایت اولویت رتبه های ممتاز از بین نخبگانی که در شرکت کنندگان ازاد وجود دارند به گنجایش های موجود دانشگاه های پانسمان کل اکتیو علوم پزشکی اضافه شود.

این اقدام درصورتی که چه دشوار و قدری دوران بر هست ولی پاسخی عادلانه به جوانان رشید، نخبه و تلاشگر کشور هست که صدایشان را شنیدیم و برای رشد، ماندگاری و خدمت شان در این سرزمین از هرگونه کوششی افسوس نخواهیم کرد. از طرف دیگر از حریم خانواده معزز شهدا و ایثارگران که پیوسته مدیون رشادت های آن ها هستیم مراقبت می کنیم تا سایرین بدانند که این دوستان جایی را برای کسی تنگ نکردند.

ضروری پانسمان suprasorb هست با رایزنی های مستمر در راستای تصحیح قانون های و قانون مربوطه جهت برطرف شبهات و حفظ کیفیت آموزش عالی بالاخص آموزش علوم پزشکی که تأثیر مستقیماً بر حیات و سلامت مردم دارد برای سال های آینده سعی کنیم.

بی تردید تداوم وضعیت موجود علاوه بر گسست های اجتماعی تأثیرات نامطلوبی بر کیفیت و تبحر دانش آموختگان علوم پزشکی کشور خواهد گذاشت که در آینده تاوانش را مردم نیازمند خدمت ها پزشکی خواهند پرداخت.»



منبع