داروی پروبیوتیک,اخبار پزشکی,خبرهای پزشکی,بهداشت
رییس

انجمن پروبیوتیک ایران گفت: ۲ داروی پروبیوتیک برای پیش‌گیری و کنترل بیماری های آلزایمر، ام اس و پارکینسون تولید شده هست که تا پایان سال روانه بازار میشوند.

مریم تاج آبادی ابراهیمی روز پنج شنبه در گفتگو با ژل زخم پرونتوسان ایرنا خاطرنشان کرد: دو محصول بایوذن و بایودوپا بعنوان اولین مکمل های پروبیوتیک با ترکیبی از باکتری های اسیدلاکتیک هست که به وسیله شرکت دانش بنیان تک ژن برای پیش‌گیری و کمک به علاج این بیماریها تولید شده هست.

او با اشاره به این که پروبیوتیک مکمل هستند و برای پیش‌گیری از بیماریها استفاده میشوند، ادامه داد: محصول بایوذن برای کنترل آلزایمر و محصول بایودوپا به خاطر کمک به علاج بیماری های ام اس و پارکینسون استفاده نمایندگی b braun میشود.

متخصص میکروبیولوژی تأکید کرد که این محصولات بر پایه سویه های بومی و سازگار با فلور میکروبی مردم ایران و با کیفیتی در حد استانداردهای بین المللی تولید شده هست.

تاج آبادی با اشاره به این که این داروها در حال طی مرحله های نهایی هستند، گفت: پیش بینی میشود این محصولات تا پایان سال وارد بازار شده و دردسترس مردم قرار گیرد.

رییس انجمن پروبیوتیک ایران ادامه داد:پژوهشگران ایرانی موفق شدند مرحله های حیوانی و کارآزمایی بالینی ژل پرونتوسان آنها را با موفقیت پشت سر بگذارند و در حال اخذ جواز برای وارد شدن به بازار هستند.

او با اشاره به این که محصولات ما از لحاظ قیمت و کیفیت، قابل رقابت با شبیه خارجی هست، افزود: داروی پروبیوتیک ام اس را دانشگاه هاروارد آمریکا تولید نموده که با هزینه بسیار زیاد دردسترس مردم این کشور قرار گرفت.

میکروارگانیسم هایی که بصورت همزیست در روده انسان زندگی میکنند را میکروبیوتای روده می نامند. فلور باکتریایی روده از ماده بی براوون های غذایی روده استفاده میکنند و در عوض فواید و سودمندی هایی را برای تندرستی گوارش و به طبع تندرستی جسمی و روحی ما به ارمغان خواهند آورد.

این ارگانیسم های طبیعی موضوعاتی مثل عادات غذایی ناسالم مانند فست فود، شیرینی جات مصنوعی، عدم استفاده از میوه و انواع سبزی های خوردنی، بو کردن هوای آلوده، الکل، سیگار، استفاده بی رویه از آنتی بیوتیک ها و مهم تر از تمامی اضطراب های مزمن را ترمیم میکنند.

میکروبیوتای روده میتواند از طریق محور مغز- روده چشم درد باعث التیام اختلال های عصبی مثل ام اس، پارکینسون و آلزایمر شود. عاملی که تأثیر میکروبیوتای روده بر این بیماریها را معلوم می سازد، وجود ناراحتی های گوارشی در این بیماران هست. با استفاده پروبیوتیک ها بعنوان باکتری های مفید به خاطر جایگزین نمودن آنها با باکتری های بیماری زا در روده میتوان اثرها زیان آور این باکتری ها را در بدن کاهش داد.



منبع