ارتباط میان پوسیدگی دندان و سرطان روده
نتایج یک بررسی جدید حاکی از آن است که پوسیدگی دندان‌ها سرطان روده

بزرگ را تهاجمی‌تر می‌کند.

به اسمیت اند نفیو گزارش ، نتایج یک بررسی جدید حاکی از آن است که پوسیدگی دندان‌ها سرطان روده بزرگ را تهاجمی‌تر می‌کند.این مطالعه همچنین نشان داده افرادی که بهداشت دهانی ضعیفی دارند به میزان قابل توجهی در معرض ابتلا به سرطان روده هستند؛ همچنین درمان اسپری اوپسایت سرطان روده در این افراد سخت‌تر است.نتایج این تحقیقات تأکید می‌کند، سلامت دهان و دندان در سلامتی قلب و مغز افراد تأثیر می‌گذارد.

بسیاری از سرطان‌های روده بزرگ به دلیل عوامل ناشی از سبک زندگی و افزایش سن ایجاد می‌شوند و تعداد کمی از موارد به خاطر پیچش بیضه اختلالات ژنتیکی اتفاق می‌افتند. عوامل خطر شامل مواردی همچون نوع رژیم غذایی، چاقی، سیگارکشیدن و نداشتن فعالیت جسمانی کافی است.

در تمام دنیا، سرطان روده بزرگ، سومین نوع معمول سرطان است و 10 درصد تمامی موارد سرطان را در بر می‌گیرد. در سال 2012، بیش از یک و نیم میلیون مورد سیکاکر ابتلای جدید به این بیماری و همین‌طور 694 هزار مورد مرگ از آن اتفاق افتاد.

این پژوهش که توسط دانشگاه کلمبیا صورت گرفته نشان می‌دهد، بهداشت دهان و دندان بسیار مهم‌تر از تصور افراد است.

یپینگ هان، محقق ارشد و نویسنده این مطالعه می‌گوید: نتایج این تحقیقات پانسمان لوهمن روشه از این جهت که نشان می‌دهد علت پیشروی بیماری سرطان روده در بعضی از افراد به چه عواملی بازمی‌گردد، حائز اهمیت است.



منبع: فارس



منبع