آیا با وجود دردهای آرتروز می توانم خواب خوبی داشته باشم؟
این یک چرخه معیوب است. درد آرتروز

شما را در تمام طول شب بیدار نگه می دارد تا بالاخره یک حالت مناسبی پیدا کنید و بتوانید کمی بخوابید و از طرف دیگر کمبود خواب، درد را در طول روز بعد شدیدتر می کند و این چرخه ادامه دارد

به گزارش : این یک چرخه معیوب است. درد آرتروز شما را در تمام طول شب بیدار نگه می دارد تا بالاخره یک حالت مناسبی پیدا کنید و بتوانید کمی بخوابید و از طرف دیگر کمبود خواب، درد را در طول روز بعد شدیدتر می کند و این چرخه ادامه دارد!اگر شما هم یکی از ۲۷ میلیون نفر مبتلا به آرتروز هستید، رفتن به خواب عمیق و کامل شاید کمی سخت باشد، ولی ما در اینجا به شما ۱۰ راه را نشان می دهیم که قبلا امتحان خود را پس داده و تاثیر مثبت خود را به اثبات رسانده سربکت اند.

۱- به درمان خود توجه کنید: تحت نظر پزشک خود و با تجویز وی می توانید از داروهای ضد افسردگی استفاده کنید. این داروها وضعیت خواب بیمار را بهبود بخشیده و به تسکین درد کمک می کنند.
۲- از آپنه خواب جلوگیری کنید: یکی از فاکتورهای خطر برای آرتروز چاقی است. همچنین چاقی بر سندرم آپنه خواب نیز تاثیر گذاشته و وقتی فرد در خواب به سر می برد باعث توقف تنفس او می شود. بنابراین درمان آپنه به کیفیت خواب بیماران آرتروز کمک کرده و به نوبه خود باععث کاهش درد و تسکین آن می شود.
۳- موقعیت خواب خود را تغییر دهید: حالت ایده آل بدن به هنگام خواب بستگی به درد مفاصل دارد. برای بیماران قرار گرفتن در یک موقعیت خواب جدید بسیار سخت است. اما معمولا بهترین روش خوابیدن این است که به پشت بخوابید، البته با فرض اینکه به کمر درد مبتلا نباشید.
۴- تشک مناسبی را برای خوابیدن انتخاب کنید: تشکی که برای خوابیدن انتخاب می کنید بر نحوه خواب شما تاثیر زیادی دارد. مردم اغلب می گویند تشکشان به پانسمان عسل سختی یک سنگ و به خشکی یک تخته چوب است و برای مبتلایان به آرتروز هیچ چیز بدتر از خوابیدن روی چنین تشکی نیست. شما به تشکی نیاز دارید که فشار وارد بر بدن را کاهش داده و نرمی آن در حدی باشد که شکل بدن را به خود بگیرد. تشک باید محکم باشد اما سخت و سنگی نباشد. مواد تاپر که سازندگان تشک های طبی در تشک ها به کار می برند، به تحقق این امر کمک می کنند.
۵- برای سهولت خوابیدن از بالش استفاده کنید: برای تسکین درد و حمایت از مفاصل، زیر مفصل دردناک یک بالش بگذارید. بعنوان مثال اگر به آرتروز زانو مبتلا هستید و عادت دارید به پشت بخوابید، یک بالش زیر زانوهای خود قرار دهیدتا از فشار وارد بر آنها کاسته شود.
۶- استفاده از مسکن: بسیاری از مسکن های بدون نسخه دارای فرمولاسیونی هستند که شب ها به خواب بیمار کمک می کنند. این مسکن ها را باید یک ساعت قبل از خوابیدن میل کنید، در اینصورت به هنگام رفتن به رختخواب بالاترین سطح فشار خون را خواهید داشت.

۷- یخ درمانی: قیمت پانسمان سوربکت به نظر می رسد یخ درمانی در انتهای روز نسبت به گرما درمانی اثر بهتری بر کاهش درد مفاصل و تسکین آنها داشته باشد.
۸- آرتروز خود را تحت کنترل داشته باشید: آیا برای مدیریت درد مفاصل، هر کاری که در توانتان است را انجام می دهید؟ بهترین راه برای بهبود خواب، درمان درهای آرتروز به طور موثر است. درمان های زیاد و قابل دسترسی وجود دارد که به تسکین درد و بهبود آن کمک می کند. شامل استفاده از مسکن های بدون نسخه، داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی، تزریق های استروئیدی، به همراه برنامه های کاردرمانی و فیزیوتراپی از جمله روش های درمانی هستند که به کاهش درد کمک می کنند.
۹- هر روز ورزش کنید: احتمالا ورزش کردن آخرین کاری است که شما دوست دارید در برنامه درمانی خود انجام دهید، اما ورزش کردن بهترین کاری است که می توانید برای درد آرتروز و خواب خود انجام دهید. تا آنجا که می توانید ورزش کنید. ورزش عملکرد شما را حفظ کرده و باعث می شود به هنگام خوابیدن کمی بیش پانسمان سوربکت از معمول خسته باشید. اما باید توجه کنید که نزدیک به زمان رفتن به رختخواب ورزش نکنید، چرا که ممکن است اثر عکس بر بدن داشته باشد. همچنین بهتر است از انجام تمریناتی که به مفاصل ضربه و فشار وارد می کندمثل دویدن روی زمین آسفالتی پرهیز کنید.
۱۰- بهداشت خوابیدن را رعایت کنید: مواردی که در زیر ذکر می کنیم از اصولی است که هر فردی برای داشتن یک خواب خوب و آرام باید رعایت کند:
-زمان خواب و بیداری خود را تنظیم کنید.
-از خوردن کافئین در پایان روز اجتناب کنید (قهوه، چای، شکلات و نوشابه)
-یک اتاق تاریک و خنک برای خوابیدن فراهم کنید.
-از تماشای تلویزیون یا خواندن کتاب در رختخواب پرهیز کنید.
-از رختخواب خود فقط برای خوابیدن و رابطه جنسی استفاده کنید.
-از خوردن غذاهای سنگین قبل از خوابیدن پرهیز کنید.
قبل از خوابیدن کارهایی انجام دهید که باعث آرامش شما می شود.
اگر این اقدامات به کاهش درد شما کمک نکرد و باعث بهبود خوابتان در طول شب sorbact پانسمان نشدبا پزشک خود مشورت کنید تا وی راه دیگری را پیش پایتان بگذارد. چنانچه شب ها از درد رنج می برید و یا به هنگام استراحت درد دارید، این یک علامت خطر و نشانه نیاز شما به عمل جراحی تعویض مفصل است.

بهپو



منبع