ضرورت انجام روش مراقبت تسکینی برای همه بیماران
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: انجام

روش مراقبت تسکینی به شکل روتین برای همه بیماران ضرورت دارد و بدین ترتیب سطح خدمات خارج بیمارستانی برای بیماران ارتقاء پیدا می‌کند.

به گزارش ، محسن شهریاری ظهر سه شنبه در سمینار ملی طب تسکینی با رویکرد بین حرفه‌ای اظهار داشت: در حال چشم درد حاضر مراقبت تسکینی به صورت روتین برای همه بیماران اجرایی نمی‌شود و برای انجام آن نیاز به ایجاد یک سیستم کارآمد و اثربخش با حضور تمام عوامل و دست‌اندرکاران ارائه خدمات و مراقبت در خارج از بیمارستان است.

وی بیان داشت: در رویکرد طب تسکینی علاوه بر توجه به نیازهای جسمی، روانی، اجتماعی، فرهنگی و معنوی بیمار به خانواده وی هم توجه خواهد شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه با مراقبت تسکینی به دنبال این هستیم که خدمات خارج از بیمارستان را برای بیماران نمایندگی b braun ارتقا دهیم، افزود: در بسیاری از درمان‌های مراقبت‌های تسکینی نیاز به بستری شدن نیست و خدماتی در راستای فراهم ساختن زندگی با بهترین کیفیت ارائه می‌شود.

وی گفت: مراقبت تسکینی برای بیماری‌های مزمن پیش‌رونده، افراد مبتلا به سرطان پیشرفته، مبتلایان به نارسایی شدید کلیه و سایر بیمارهای پیشرفته قابل اجرا است.

مرکز مراقبت تسکینی از سوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان راه اندازی می‌شود
شهریاری اعلام کرد: به زودی یک مرکز مراقبت تسکینی توسط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ژل زخم پرونتوسان برای مبتلایان به بیماری‌های پیشرفته مزمن و نیازمند به دریافت مراقبت‌های تسکینی راه اندازی خواهد شد.وی گفت: به منظور تدوین برنامه‌های جامع و کل‌نگر و انسجام بخشی به فعالیت‌های علمی و عملی برای محقق ساختن خدمات مراقبت تسکینی و مراقبت در منزل، کارگروه‌هایی با حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه، شکل گرفته است.

عضو هیئت علمی دانشگاه نیز از برگزاری یک دوره آموزشی مراقبت تسکینی برای پرستاران طی سالهای ۹۰ و ۹۱ با رویکرد بین حرفه‌ای خبر داد و گفت: در تیم مراقبت اسپری linovera تسکینی باید تخصص‌های مختلفی از جمله پزشک و پرستار، روانشناس، توان بخش و فیزیوتراپ، داروساز، متخصص مراقبت معنوی و مددکار اجتماعی حضور داشته باشند.

وی از برگزاری سمینار ملی- بین‌المللی مراقبت تسکینی با رویکرد بین حرفه‌ای با همکاری معاونت پرستاری وزارت بهداشت و مؤسسه ساساکاوا ژاپن که یک بنیاد خیریه‌ای در این کشور است، خبر داد و گفت: این سمینار بر محورهای همچون اجزا و مدل‌های مراقبت تسکینی، چالش‌های ارائه مراقبت تسکینی و راهکارها، تسکین علائم و بازتوانی در مراقبت تسکین و مراقبت ژل ایکس معنوی در مراقبت تسکینی و حمایت روانشناختی در مراقبت تسکینی از امروز آغاز و به مدت دو روز ادامه دارد.

منبع: مهر



منبع