۱۴ میان‌بُر جذاب برای لاغری و کالری‌سوزی بیشتر
اگر از مشکل چاقی رنج می‌برید و به‌دنبال روشی برای

لاغری و کالری‌سوزی بیشتر هستید، باید بگوییم که تضمینی‌ترین راه برای کاهش وزن و لاغری، پیروی از برنامه غذایی کم‌کالری در کنار انجام تمرینات یک برنامه ورزشی کاملاً‌ شخصی است. گروه فیتامین در این مطلب راهکارهایی برای کالری‌سوزی بیشتر پیشنهاد داده تا با انجام آن‌ها در کنار برنامه ورزشی‌تان، به اندام ایده‌آل و متناسب برسید. اگر فکر می‌کنید این راهکارها غیرممکن است، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان مطلب صبر کنید.

به گزارش ، اگر از مشکل چاقی رنج می‌برید و به‌دنبال روشی برای لاغری و کالری‌سوزی بیشتر هستید، باید بگوییم که تضمینی‌ترین راه برای کاهش وزن و لاغری، پیروی از برنامه غذایی کم‌کالری در کنار انجام تمرینات یک برنامه ورزشی کاملاً‌ شخصی است.در این مطلب راهکارهایی برای کالری‌سوزی بیشتر پیشنهاد داده تا با انجام آن‌ها در کنار برنامه ورزشی‌تان، به اندام ایده‌آل و متناسب برسید. اگر فکر می‌کنید این راهکارها غیرممکن است، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان مطلب صبر کنید.

رکورد بوسیدن را بزنید
بوسه بر روابط زناشویی می‌تواند تأثیر فراوانی داشته باشد. حتماً حداقل روزی یک‌بار، هنگام ورود یا خروج از منزل، همسرتان را ببوسید، اما آیا هیچ‌یک از ما با هدف کالری‌سوزی، کسی را نمی‌بوسیم؛ جالب است بدانید که هر دقیقه بوسیدن ۲ تا ۶ کالری می‌سوزاند؛ اگر یک ساعت در روز دیگران را ببوسید حدود ۶۰ کالری خواهید سوزاند. بوسه طولانی‌مدت ۳۴ ماهیچه را فعال می‌کند. در حالی‌که یک بوسه معمولی، از دو ماهیچه استفاده می‌کند. به ازای هرچند لحظه‌ای که همسرتان را می‌بوسید ۵ کالری می‌سوزانید. پس اگر به فکر تناسب اندام هستید تا می‌توانید همسرتان را ببوسید.

نامه نوشتن را مُد کنید
با پیشرفت تکنولوژی و بالا رفتنِ آمار شبکه‌های اجتماعی، تمام صحبت‌ها و ابراز علاقه‌ها به چند استیکر ختم شده، دیگر کسی سراغ نامه و نوشتنِ متن‌های احساسی و زیبا نمی‌رود، اما پیشنهاد می‌کنیم که شما دوباره این حرکت زیبا را شروع کنید؛ چون یکی از رمانتیک‌ترین راه‌های نزدیک‌شدن به دوستان چشم درد و به‌خصوص عشقتان، همین نامه نوشتن برای آن‌ها است.

در کنار تأثیر عشق‌ورزیِ نامه، جالب است بدانید نامه نوشتن، کالری‌سوزی هم دارد! چگونه؟ فکرتان را روی فردی که می‌خواهید برایش نامه بنویسید متمرکز کنید، این باعث می‌شود بتوانید احساسات واقعیتان را روی کاغذ بیاورید، اما قطعاً فشار دادنِ دکمه ارسال ایمیل و لمس گوشی، کالری‌سوزی ندارد و فقط به شیوه قدیمی، یعنی پست‌کردنِ نامه، این اتفاق مبارک می‌افتد. بنابراین، اول باید بنشینید و یک نامه دست‌نویس تهیه کنید؛ سپس تمبر را خیس کرده و برروی نامه بچسبانید؛ بعد هم شال و کلاه کنید و به نزدیک‌ترین صندوق پست محل زندگی‌تان بروید. حالا تصور کنید مسیر بازگشت تا منزل را با حس خوب از نوشتن نامه، بدوید و کالری‌سوزی را بیشتر و بیشتر کنید. جالب بدانید که تحقیقات نشان داده نامه نوشتن، شما و فرزندانتان را باهوش‌تر می‌کند.

آدامس بادکنکی بجوید
اگر یادتان باشد قدیم‌ترها که رایانه و اینترنتی در خانه‌ها وجود نداشت، تا بچه‌ها عکس بازیکن مورد علاقه‌شان را در گوگل سرچ کنند، به جز خرید مجله و پوستر، تمام دلخوشیِ آن‌ها خرید آدامس عکس‌دار بود تا از بین کلی آدامس، عکس فوتبالیست مورد علاقه‌شان را پیدا کنند. آدامس مورد علاقه دوران بچگیِ شما چه بود؟ شما با جویدنِ آدامس، اشتهایتان بیشتر می‌شود یا کمتر؟ جالب است بدانید که برطبق تحقیقات، اگر صبح‌ها یک ساعت آدامس بجوید، در هنگام ناهار ۶۷ کالری کمتر مصرف می‌کنید و در طول روز هم، تمایل به مصرف کالریِ بیشتری نخواهید داشت.

خیلی از افراد اظهار می‌کنند که بعد از جویدنِ آدامس به میزان قابل توجهی احساس گرسنگی در آن‌ها کاهش پیدا می‌کند. وقتی آدامس می‌جوید، ذهن را فریب می‌‌دهید، چون انگار در حال غذاخوردن هستید. پس، از جویدن آدامس به‌عنوان یک شگرد برای کاهش اشتها استفاده کنید، هر ساعت آدامس جویدن، ۱۱ کالری می‌سوزاند، البته دقت کنید که حتماً آدامسی که می‌جوید بدون شکر باشد. آدامس جویدن مانع ریزه‌خوری در طول روز می‌شود که این، یک امتیاز برای پیشگیری از اضافه وزن و لاغری به‌شمار می‌رود.

زیر دوش تمرین آواز کنید
اگر از طرفداران موسیقی باشید، پس حتماً تجربه آواز خواندن و اجرای سمفونی، زیر دوش را داشته‌اید. جالب است که خیلی از افراد، با گرفتنِ چک سفید امضاء هم حاضر نیستند در جمع آواز بخوانند، اما زیر دوش، انقدر اسپری linovera با صدای بلند آواز می‌خوانند و تقلید رفتار و صدای خواننده مورد علاقه‌شان را می‌کنند، که باید همان چک سفید امضاء را به آن‌ها بدهیم تا از خواندن، استعفا بدهند!

از شوخی گذشته، باید گفت حمام، به دلیل گرمی و حس آرامش و استرس‌زایی که دارد، باعث می‌شود شما احساس راحتی داشته باشید، در نتیجه با ایجاد این حس و کاهش استرس، مغز دوپامین آزاد کرده و خلاقیتتان را تحریک می‌کند. آواز خواندن زیر دوش برای روح و روان فرد مفید است؛ همچنین ماهیچه‌های شکمی را نیز درگیر می‌کند و از آنجا که برای آواز خواندن، تنفس عمیق‌تر می‌شود، آرامش ذهنی شبیه به زمان مدیتیشن حاصل می‌شود. شاید باورتان نشود، ولی هر ساعت آواز خواندن در حمام ۱۳۶ کالری می‌سوزاند!

کرفس را برای همه تلخی‌هایش ببخشید
اگر جزء کسانی هستید که خوردنِ کرفس، می‌تواند شما را از شنیدنِ اسم سبزی هم متنفر کند، باید بگوییم که کرفس اگرچه تلخ است، اما هزاران خاصیت دارد و سموم را هرچه سریع‌تر از بدنتان خارج می‌کند. پس تلخیِ این سبزیِ بلند بالا را به خاصیت فراوان آن ببخشید. کرفس یکی از سبزی‌هایی است که به‌خاطر کالریِ بسیار کمی (کالریِ منفی) که دارد، در بین افرادی‌که رژیم گرفته‌اند، پُرطرفدار است؛ یعنی مقدار کالریِ آن کمتر از میزان کالری است که باید صرف جویدن این سبزی کنید. یادتان باشد آب کرفس، باتوجه به خواص زیادی که دارد، اگر بی‌رویه مصرف شود، ممکن است زمینه‌ساز بروز بیماری‌های خطرناک در بدن ‌شود.

معروف‌ترین عکاس در اینستاگرام شوید
از وقتی اینستاگرام معروف شد، عادت به رستوران‌گردی و عکس گرفتن از غذاهای خوش‌رنگ و لعاب، محبوبیت زیادی پیدا کرد؛ اگر شما هم هر روز با دیدنِ این عکس‌ها آب دهانتان را قورت می‌دهید و بدونِ درآمدزایی، رکورددارِ سرچ در اینستاگرام هستید، پیشنهاد می‌کنیم به جای افزایش اشتها، کالری‌سوزی داشته باشید، اما چگونه؟ یادتان باشد چرخیدن در اینستاگرام، کالری نمی‌سوزاند، پس همین حالا بلند شوید و غذای مورد علاقه‌تان را درست کنید و اثر هنری‌تان را در آلبوم اینستاگرام خود به یادگار بگذارید؛ زیرا تحقیقات نشان داده ثبتِ عکس وعده‌های غذایی باعث می‌شود در طول روز کمتر غذا بخورید و از اندامتان راضی باشید.

لیوان بلور را پر از آب سرد کنید
لطفاً کم‌کم نوشیدنی‌های گازدار را از عادات روزانه خود کنار بگذارید و آب را جایگزینِ این نمایندگی b braun نوشیدنی‌های پرکالری و مضر کنید. نوشیدنِ آب، دارای فواید زیادی برای سلامتی است؛ اما آب سرد برای افزایش متابولیسم بدن تأثیر بسیاری نسبت به آب ولرم دارد؛ زیرا بدن سعی می‌کند دمای مایع ورودی را با دمای بدن یکسان کرده و در نتیجه شروع به گرم‌کردنِ آب سرد می‌کند. اگر شما هم در طول روز فقط آب سرد بنوشید، باعث می‌شود تا ۷۰ کالری بیشتر بسوزانید. یادتان باشد که مصرف بیش‌ازحد آب یخ، به‌خصوص در فصول سرد، می‌تواند موجب کبد چرب، رعشه، ضعف قوای جنسی و ناباروری شود.

ناهارتان را به سبک هندی‌ها درست کنید
اگر در کتاب‌ها و کانال‌های آشپزی، مدام دنبال غذاهای لاغر کننده و کالری‌سوز می‌گردید، توصیه می‌کنیم عاشق فلفل و غذاهای هندی شوید. جالب است بدانید غذاهایی که نصف قاشق چای‌خوری فلفل دارند، ۶۰ کالری کمتر به بدنتان اضافه می‌کنند. اگر دقت کرده باشید، بیشتر افراد هندی لاغر هستند و راز لاغریِ آن‌ها در مصرف فلفل هندی است؛ زیرا خوردن فلفل باعث افزایش سوخت‌وساز بدن می‌شود؛ پس از این به بعد فیلم‌های هندی را همراه با غذاهای هندی میل کنید.

گل لاغری بکارید
دنبال راهی برای جلوگیری از افسردگی می‌گردید؟ گل بکارید؛ زیرا کاشت گل و گیاه و انتظار برای جوانه‌زدنِ هر بذری که می‌کارید،‌ حس امید و شادی را در شما به‌وجود می‌آورد. جایزه شما برای گل کاشتن و ایجاد این حس خوب در فضا، کالری‌سوزی و لاغری است. بدون شک هیچ‌کسی به‌خاطر لاغری، باغبانی نمی‌کند؛ اما شاید باورتان نشود که هر یک ساعت باغبانی، ۲۵۰ کالری می‌سوزاند. پس، حالا وقت آن رسیده که حتی برای لاغرتر شدنتان، دست به‌کار شوید و در باغچه یا گلدان، گل و گیاه بکارید و از این حس لذت ببرید.

با مدیتیشن پرواز کنید
مدیتیشن، به معنای متمرکز کردنِ ذهن بر یک صدا، عبارت، شی‌ء، تصویر، تنفس و آگاهی از خویشتن است. هدف از این تمرین، آگاهی نسبت به لحظه حال، تجربه آرامش محض، سبک‌بالی و کاهش استرس و اضطراب است. مدیتیشن باعث ارتقای شخصیت و رشد معنوی فرد می‌شود. آیا می‌توان با یک‌جا نشستن هم چربی‌سوزی داشت؟ بله، زیرا داشتنِ تمرینِ ذهنی باعث می‌شود تا دیگر، تمایلی به خوردنِ غذاهای پُر کالری نداشته باشید و تناسب اندامتان را حفظ کنید.

نقش مستر تستر را بازی نکنید
بهتر است دیگر از نقش تستر غذا بیرون بیایید و به جای انباشتن چربی‌های اضافه، کمی هم ژل زخم پرونتوسان برای خوردنِ غذاهای خوشمزه تلاش کنید تا لذت بیشتری ببرید. به‌طور معمول، غذا پختن شامل تکه‌کردن، مخلوط کردن و سرخ‌کردنِ مواد مختلف می‌شود؛ این مژده را به شما می‌دهیم که اگر به مدت ۴۰ دقیقه این کارها را انجام دهید، حدود ۱۲۸ کالری می‌سوزانید؛ البته این مقدار کالری، فقط برای درست‌کردنِ غذا بود، وقت سرو کردن هم حتماً مقدار بیشتری کالری خواهید سوزاند. یادتان نرود بعد از نوش جان کردنِ غذا، تجربه کالری‌سوزی با تمیز کردنِ آشپزخانه را هم از دست ندهید.

رختخوابتان را در قطب جنوب بیندازید
اگر عادت دارید که هنگام خواب، دمای هوای اتاقتان را پایین بیاورید، کار درستی انجام می‌دهید. خوابیدن در اتاق سرد می‌تواند تفاوت کمی در مقدار کالری مصرفی روزانه‌تان داشته باشد. بدنتان برای اینکه در سرمای اتاق شما را گرم نگه‌ دارد، حتی در خواب هم کالری می‌سوزاند؛ با خوابیدن در اتاق سرد، علاوه‌بر کالری‌سوزی، خواب عمیق‌تری را تجربه کنید و با ترشح ملاتونین (یکی از بهترین هورمون‌های بدن در مبارزه با پیری) جوان‌تر به‌نظر برسید.

از دیدن فیلم جن‌گیر لذت ببرید
اگر فیلم‌باز هستید و عاشق فیلم‌های ترسناک، به شما تبریک می‌گوییم؛ زیرا با دیدن فیلم ترسناک در یک ساعت، ۱۱۳ کالری خواهید سوزاند؛ چون دیدن فیلم‌های ترسناک باعث ترشح و بالا رفتنِ سطح آدرنالین شده و جریان خون را سرعت می‌بخشد؛ البته استرس ناشی از نتیجه فیلم هم در لاغر شدن بی‌تأثیر نیست.

یک کارواش شخصی راه‌اندازی کنید
اگر بدانید که ۴۰ دقیقه شست‌وشوی اتومبیل، ۲۰۰ کیلو کالری می‌سوزاند، قطعاً‌ بی‌حوصلگی را کنار ‌می‌گذارید و دیگر از این به بعد، اقتصادی رفتار می‌کنید. بلند شدن روی پنجه‌ها برای شست‌وشوی سقفِ خودرو و انجام چند حرکت اسکوات برای شستنِ چرخ‌ها، روش خوبی برای تنوع بخشیدن به تمرینات ورزشی و کالری‌سوزی است. این کار، جزو دیگر کارهای روزانه است که می‌تواند به تناسب اندامتان کمک کند. پس به جای بردنِ اتومبیل به کارواش، روز تعطیل آستین‌هایتان را بالا بزنید و شستنِ اتومبیل را شروع کنید. اگر هم اتومبیل ندارید، می‌توانید موتور یا دوچرخه‌تان را بشویید.

نتیجه‌گیری
همان‌طور که در ابتدای مطلب هم گفته شد، بهترین و تضمینی‌ترین راه برای کالری‌سوزی و لاغری، انجام تمرینات ورزشی و رعایت رژیم غذایی است. پس ژل ایکس فرصت را از دست ندهید و با ثبت نام در برنامه ورزشی کاملاً شخصی فیتامین در کنار رژیم غذایی دکتر کرمانی، از همین حالا خوش فرم باشید.

منبع: فیتامین



منبع