شرایط خطرناک کرونا در کشور,اخبار پزشکی,خبرهای پزشکی,بهداشت
فرمانده

ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران گفت: شرایط کاملاً متفاوت و سخت‌تری در تهران انتظار داریم.

به گزارش تسنیم، دکتر زالی پیش از ظهر امروز در مراسم "اجرای طرح مشترک امنیت سلامت‌محور با هدف پیشگیری و مقابله الترازیل با ویروس کرونا" که در ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد ضمن قدردانی از حضور مسئولانه و مجدانه نیروهای انتظامی در کنار کادر درمان، اظهار کرد: امروز که روزهای تلخ کرونایی را در پایتخت می‌گذرانیم، همه باید ممارست جمعی خود را در عدم ایجاد رفتارهای پرخطر و پروتکل‌شکنی داشته باشیم.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران تصریح کرد: در تهران شرایط کاملاً متفاوت و سخت‌تری انتظار داریم، تاکنون ۴۸۰ هزار واحد صنفی صرفا در سامانه‌های بهداشتی ما ثبت شده‌اند ژل اوزون نی نی سایت در صورتی که دومین استان با فاصله زیاد از ما قرار دارد و ۱۵۰ هزار واحد صنفی در سامانه‌های بهداشتی آن ثبت شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: براساس آخرین نظرسنجی صورت گرفته، مردم معتقدند که باید برخورد قاطعی با افرادی که ناقض پروتکل‌های بهداشتی هستند صورت گیرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز:حتی یک تخت خالی در تبریز نداریم

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: حتی یک تخت خالی در تبریز نداریم و ظرفیت ژئومورفولوژی تمامی تخت‌ها در این شهر اوور لود، شده است.

شرایط خطرناک کرونا در کشور,اخبار پزشکی,خبرهای پزشکی,بهداشت

روزبه رجایی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب و تشریح آخرین وضعیت بیمارستان‌های تبریز، اظهار کرد: ظرفیت تخت‌های کرونایی بیمارستان‌های این شهر با وجود ظرفیت گشایی چند باره تکمیل شده است و دوباره ظرفیت جدیدی برای بیماران جدید ایجاد خواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه آیا سرریز بیمارستان‌های تبریز به بیمارستان شهریار شهرستان بستان آباد منتقل خواهد شد؟، بیان کرد: فعلا در شرایطی قرار نگرفته‎ایم که بیماران را از تبریز یا شهرهای دیگری که تخت خالی ندارند به بیمارستان شهر دیگری منتقل کنیم، اما اگر تخت خالی باقی نماند و ظرفیت جدیدی هم وجود نداشته باشد، این کار را خواهیم کرد.

وی بیان کرد: بیماران کرونایی نیازمند به بستری در صورت تکمیل کامل ظرفیت تخت‌های خالی و بخش‌های جدید ایجاد شده به بیمارستان‌های شهرهایی منتقل می‎شوند که بستری کم‌تر و تخت خالی بیشتری دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خاتمه متذکر شد: در حال حاضر بیماران جدید و نیازمند به بستری در بیمارستان به دلیل تکمیل ظرفیت تخت‌ها در اورژانس بیمارستان‌ها منتظر خالی شدن تخت می‎مانند و به فراخور شرایط، تخت و بخش‌ جدید ایجاد می‌کنیم.



منبع