۵۰ نفر دیگر از مبتلایان کرونا در ایران جان باختند
رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان

و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۱۲ هزار و ۷۲۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۷۸۳ نفر رسید.

به گزارش چسب زخم بستر کیانوش جهانپور روز چهارشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۴ اردیبهشت) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی ۱۹۵۸ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد و با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۱۱۲ هزار و ۷۲۵ نفر رسید.

رئیس درمان تاول سوختگی با آب جوش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۵۰ بیمار دیگر مبتلا به کووید-۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۶۷۸۳ نفر جان خود را از دست داده اند.

جهانپور بیان کرد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۸۹۴۲۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کرم رژودرم برای گوشت اضافه کشور بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند که حدود ۸۰ درصد مبتلایان است. ۲۷۳۵ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.

وی گفت: تاکنون ۶۲۹ هزار و ۵۳۴ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در ۱۲۶ آزمایشگاه کشور انجام شده است حدود ۲۵ درصد موارد جدید پماد زخم بستر از بستری بیمارستانی و حدود ۷۵ درصد موارد جدید از افرادی است که به صورت سرپایی هستند و علایم خفیف دارند.

جهانپور افزود: ۴۹۰ مورد از موارد مثبت از موارد بستری است و ۱۴۶۸ مورد از بین مبتلایان سرپایی است که نمونه از آنها احذ شده است و یک چهارم این موارد متعلق به استان خوزستان است، خوزستان کماکان در وضعیت قرمز است و محل توجه ویژه است و دقت و جدیت بیشتری پماد آلفا در همکاری مردم این استان با وزارت بهداشت لازم است.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: وضعیت عادی نیست اما در اکثر استانها به جز خوزستان کاهش تدریجی موارد فوت و ابتلا را داریم اما در استان خوزستان و تهران موضوع متفاوت است و خوزستان همچنان وضعیت قرمز دارد.



منبع