افزایش مبتلایان به سل به دلیل ویروس کرونا,اخبار پزشکی,خبرهای پزشکی,بهداشت
پزشکان

هشدار دادند که کووید ۱۹ عامل افزایش موارد قیمت پماد زخم بستر ابتلا به سل در جهان است.

پزشکان در یک مطالعه تازه هشدار دادند که محدودیت ها و اعمال قرنطینه های خانگی با هدف مهار همه گیری کووید ۱۹ با خطر افزایش موارد مرگ و میر ناشی از سل همراه است.

به گزارش ایسنا به نقل از ژاپن تودی، در این بررسی آمده است:محدودیت های اعمال شده بر اثر شیوع کروناویروس (Coronaviruses) با افزایش پزشکی کودکان فاجعه آمیز موارد ابتلا به سل همراه است و باعث می شود تا سال ۲۰۲۵ میلادی نزدیک به ۱.۴ میلیون نفر دیگر به دلیل ابتلا به یکی از اصلی ترین بیماری های عفونی کشنده جان خود را از دست بدهند.

سل عفونت باکتریایی است که بر اثر آن ریه های مریض آسیب می بینند. این بیماری به حد نسبتا زیادی قابل درمان است و هر سال حدود ۱۰ میلیون نفر خرید قطره فروزومال در دنیا به این بیماری مبتلا می شوند.

بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO) در سال ۲۰۱۸ حدود ۱.۵ میلیون نفر در دنیا من جمله بیش از ۲۰۰ هزار کودک بر اثر ابتلا به بیماری سل جان خود را از دست دادند.

از آنجاییکه درمان مؤثر برای مقابله با بیماری سل وجود دارد سیستم واکنش دهی بر انجام آزمایش و درمان بیماران پماد مدیکال هانی متمرکز است. ولی همه گیری بیماری کووید ۱۹ دولت ها را وادار ساخته تا شهروندان را خانه نشین کنند و بر اساس مدل های بیماری جدید، فاصله گذاری اجتماعی میتواند به شیوع فاجعه آمیز بیماری سل منجر شود که تاثیرات آن برای سالها باقی می ماند.

در این شرایط و با وجود فاصله گذاری اجتماعی امکان انجام درمان خانگی سوختگی با آب جوش تست از جمعیت آسیب پذیر برای نیروهای خدمات درمانی و مراقبتی سخت شده و بیماران نیز قادر نخواهند بود به آسانی به روش های درمانی دسترسی داشته باشند.

افزایش مبتلایان به سل به دلیل ویروس کرونا,اخبار پزشکی,خبرهای پزشکی,بهداشت



منبع