خجسته حسینی نژاد,اخبار پزشکی,خبرهای پزشکی,بهداشت
 مدیر

اجرایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور گفت: استان خوزستان در هفت ماهه امسال ۱۳.۵ میلیون دلار بابت مراجعه کرم رژودرم برای از بین بردن جای زخم و درمان بیماران خارجی به مراکز درمانی این استان درآمد داشته است.

به گزارش ایرنا، دکتر خجسته حسینی نژاد اظهارداشت: استان خوزستان، در سال ۹۶ نیز بابت درمان بیماران خارجی ۱۷.۵ میلیون دلار درآمد کسب کرد.

 

حسینی نژاد گفت: استان خوزستان، دومین استان پذیرنده بیمار خارجی در کشور است و هر روز حدود ۱۰۰ بیمار خارجی لوزالمعده به صورت سرپایی معاینه و درمان می شوند و حدود ۲۰ بیمارخارجی هم در مراکز درمانی استان، بستری می شوند.

 

حسینی نژاد اظهارداشت: در زمان حاضر، مراکز درمانی استان از جمله بیمارستان امام، گلستان، رازی، بقایی ۲، نفت، آریا ، آپادانا، اروند، مهر و سینا بیماران خارجی را پذیرش می کنند که میان ۸۰ تا ۹۰ درصد این بیماران از کشور عراق و بقیه نیز از کشورهای اطراف خلیج فارس هستند.

 

** قطره آهن فروزومال اعمال زیبایی پوست در صدر مراجعات سرپایی خارجی ها

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور گفت: بیشتر مراجعه کنندگان خارجی که برای اعمال درمانی سرپایی به خوزستان می آیند، برای اعمال پوست و زیبایی مراجعه دارند.

 

حسینی نژاد، جراحی قلب، اورولوژی، جراحی عمومی و نیز ارتوپدی را علت عمده بستری شدن بیماران خارجی در بیمارستان پماد سوختگی ها و مراکز درمانی استان بیان کرد.

 

وی متولی گردشگری سلامت در کشور را شورای راهبردی متشکل از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، میراث فرهنگی، نظام پزشکی و وزارت خارجه دانست و بیان داشت: تمام بیماران خارجی، معمولا توسط شرکت هایی که در زمینه گردشگری سلامت فعالیت می کنند به ما معرفی می شوند.

 

وی افزود: دو سوم اعضای این شرکت ها را تیم های پزشکی تشکیل می دهند که هیدروژل فعالیت های آنها باید تاییدیه اداره صدور پروانه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، نظام پزشکی استان و میراث فرهنگی را داشته باشد.

 

مدیر اجرایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور، گفت: کار پذیرش بیماران خارجی از سال ۹۳ در استان خوزستان نهادینه شد و در زمان حاضر فقط ۲ بیمارستان این استان هر سال تا هزار بیمار خارجی را نیز در فهرست بستری های خود گزارش داده اند.

 



منبع