لکه های پیری: ۱۴ درمان خانگی لکه های پیری که معجزه می‌کند ( بخش دوم) 



۷. آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا به عنوان درمان فوق‌العاده‌ای برای بسیاری از ناخوشی‌های پوستی شناخته می‌شود، از واکنش به پیچک سمی و گزنه گرفته، تا اگزما، لکه‌های پیری و غیره. این گیاه خواص مرطوب‌کننده و ضدالتهاب دارد که پوست را شاداب، جوان و مرطوب نگه می‌دارد. برای گرفتن بهترین نتایج، از یک گیاه آلویه‌ورا استفاده کنید ( که در بیش‌تر فروشگاه‌های باغی، گلخانه‌ها و حتی خواربارفروشی‌ها پیدا می‌شود) اما می‌توانید از آب آلوئه‌ورایی استفاده کنید که می‌توان به صورت آنلاین و از فروشگاه‌های بهداشتی خریداری کرد.

اگر گیاه آلوئه‌ورا را دارید، فقط یکی از برگ‌های آن را جدا کنید و مقداری از ژل خارج شده از آن را روی لکه‌های پیری بمالید. بگذارید جذب شود ـ لازم نیست آن را آبکشی کنید، گرچه کمی احساس چسبندگی می‌کنید. اگر می‌خواهید ان را بشویید، حتما اجازه دهید ۳۰ دقیقه روی پوست بماند. دو بار در روز این کار را تکرار کنید تا نتایج دلخواه به دست آید.



۸. ماست

ماست نه تنها حاوی اسید لاکتیک است، دارای خواص سفیدکنندگی ملایمی نیز هست که کمک می‌کند پوست چندین درجه روشن‌تر شود، و ان لکه‌های قهوه‌ای را به مرور زمان از بین می‌برد. برای استفاده از این درمان، یه یک قاشق غذاخوری ماست، دو قاشق غذاخوری جوی آسیاب شده، یک قاشق چایخوری آب لیموی تازه، یک کاسه‌ی کوچک و مقداری آب نیاز دارید.

ماست، جو و آب لیمو را در کاسه ریخته و خوب مخلوط کنید تا یک خمیر به دست آید. این خمیر را روی نواحی آسیب‌دیده‌ی پوست استفاده کنید و قبل از آبکشی با آب سرد بگذارید حدود ۳۰ دقیقه بماند. سپس پوست را خشک کنید و به آن مرطوب‌کننده بزنید. این فرآیند را هرروز و به مدت یک هفته تکرار کنید، بعد به مدت دو الی سه ماه این کار را هفته‌ای دو بار تکرار کنید تا بهترین نتایج را کسب کنید.

۹. اسانس (عصاره‌) صندل

اسانس صندل حاوی ترکیبات ضدپیری است که استفاده از آن را برای محو کردن لکه های پیری موثر می‌سازد. می‌توانید با ماساژ مستقیم چند قطره از این اسانس به صورت رقیق شده در یک روغن حامل (مانند روغن بادام شیرین) روی نواحی موردنظر، از آن استفاده کنید. برای افزایش اثرگذاری، مقداری پودر چوب صندل را با حدود دو قطره از آب‌لیمو، دو قطره گلیسرین و دو قطره گلاب مخلوط کنید و یک خمیر بسازید. این خمیر را روی لکه‌های پیری استفاده کنید و قبل از شستشو با آب سرد بگذارید خشک شود (حدود ۲۰ دقیقه).


۱۰. انگور فرنگی قرمز

انگورفرنگی قرمز سرشار از آنتی‌اکسیدان است، و با استفاده‌ی موضعی از آن‌ها روی پوست، نه تنها به تقویت قابلیت ترمیم پوست کمک می‌کند و آن را قادر می‌سازد به صورت طبیعی لکه های پیری را از بین ببرد، بلکه از پوست در برابر اشعه‌ی فرابنفش و رادیکال‌های آزادی که ممکن است باعث ایجاد لکه های پیری شوند و لکه‌های قبلی را تشدید کنند، محافظت می‌کند.

تقریبا به یک چهارم فنجان انگورفرنگی قرمز نرسید، یک قاشق غذاخوری عسل، چندقطره آب لیمو و چند قطره گلاب نیاز دارید. انگورفرنگی‌ها را له کنید تا به صورت خمیر دربیاید. عسل را اضافه کنید و خوب هم بزنید. این خمیر را روی لکه های پیری استفاده کنید و قبل از شستشو با آب گرم، بگذارید حدود نیم ساعت بماند. سپس آب لیمو و گلاب را با هم ترکیب کنید و این محلول را روی لکه‌ها بمالید و بعد بشویید.

۱۱. نخود

نخود، یا لوبیای گاربانزو می‌تواند یک ماسک صورت عالی برای از بین بردن لکه های پیری باشد. برای این درمان خانگی، به یک فنجان نخود، یک چهارم فنجان طحینه، مقداری آب، و یک غذاساز نیاز دارید. نخودهای‌تان را بپزید و بعد در غذاساز مخلوط کنید. طحینه و کمی آب را به آن اضافه کنید تا وقتی که بافت این ترکیب مثل یک پودینگ غلیظ شود. آن را روی لکه‌ها یا تمام صورت‌تان بزنید و حدود ۳۰ دقیقه قبل از شستشو، اجازه دهید ماسک کاملا خشک شود.

۱۲. گوجه فرنگی

گوجه‌فرنگی به لطف آنزیم‌های خاص و لیکوپن، یک آنتی‌اکسیدان قوی، و خواص روشن‌کننده‌ی پوستی که دارد، درمان قدیمی و شناخته‌شده‌ای برای آن لکه‌های قهوه‌ای سمج است. فقط یک گوجه را برش بزنید و یکی از تکه‌های ان را روی ناحیه‌ی موردنظر بگذارید، یا آب گوجه‌ی خالص را مستقیما روی لکه های پیری خود استفاده کنید. بهرحال، بگذارید ۲۰ دقیقه بماند و بعد با آب سرد بشویید. برای افزایش اثرگذاری، کمی عسل ارگانیک را با آب گوجه‌فرنگی ترکیب کنید.

این فرآیند را یک یا دو بار در روز تکرار کنید تا به نتایج دلخواه برسید.

۱۳. روغن کرچک

روغن کرچک به خاطر توانایی‌اش در کمک به درمان انواع ناراحتی‌های پوستی، از جمله درمان لکه های پیری معروف است. تنها کاری که لازم است انجام دهید، استفاده از کمی روغن در محل موردنظر و سپس ماساژ پوست آن ناحیه به مدت یک الی دو دقیقه است تا به خوبی جذب شود. این کار را دو بار در روز، صبح و شب، انجام دهید ـ معمولا بعد از حدود چهار هفته بهبود لکه‌ها قابل مشاهده است. کسانی که پوست خشکی دارند بهتر است برای جلوگیری از خشکی بیش‌تر، کمی روغن زیتون یا نارگیل به آن اضافه کنند.

۱۴. سیب‌زمینی

آب سیب‌زمینی اسیدی است و خواص سفیدکننده دارد، از این رو برای از بین بردن لکه های پیری و جوش‌ها و کک‌مک بسیار عالی است. موثرترین دستورالعمل برای حذف آن لکه‌های قهوه‌ای به سیب‌زمینی، آب‌لیمو، و عسل نیاز دارد. ابتدا یک سیب‌زمینی را به خوبی بشویید، تمام نقاط سبز یا جوانه‌های آن را ببرید. حالا آن را رنده کنید و خرده‌هایش را لای یک پارچه‌ی کتانی بگذارید و فشار دهید تا آب آن خارج شود. می‌توانید از یک آبمیوه‌گیر هم استفاده کنید. چند قطره آب لیمو و عسل ارگانیک به آب سیب‌زمنی اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. این مخلوط را روی تمام لکه های پیری بمالید و بگذارید پیش از آبکشی ۲۰ دقیقه بماند.


منبع : 

naturallivingideas