استفاده از روغن نعناع فلفلی، به یونان باستان و قبلتر از آن باز می گردد. در حقیقت، طبق دائرةالمعارف دنیای جدید، نعناع اغلب به عنوان قدیمی ترین داروی جهان شناخته می شود. امروزه، روغن نعناع فلفلی در بسیاری از داروها، از قطره

سرفه گرفته تا کرم های ضد درد مورد استفاده قرار می گیرد.
روغن نعناع فلفلی، از گیاه نعناع فلفلی تهیه می شود. در حالی که گیاه نعناع فلفلی از نظر ترکیباتی که آن را بسیار مؤثر می سازد، کاملاً پیچیده است، اما ما قصد داریم در این مقاله از دکتر زخم بر روی ترکیب منتول تمرکز کنیم. روغن اسانس نعناع فلفلی و عصاره آن معمولاً حاوی ۴۰٪ منتول است که این ماده منشا عطر و طعم و اثر خنک کنندگی نعناع می باشد.

روغن اسانس نعناع فلفلی

استفاده از روغن اسانس نعناع فلفلی

روغن های اسانس از این نظر منحصر به فرد هستند که می توانند از طریق آروماتراپی سد خونی مغزی را دور بزنند. از طرف دیگر، ترکیبات بزرگتر از amu 1000 (واحد جرم اتمی) قادر به عبور از سد خونی مغزی نیستند. با این حال، مولکولهای روغن اسانس می توانند به اندازهamu 68 باشند!

این امر باعث می شود برخی از مشکلات سلامتی از طریق استنشاق روغن های اسانس یا استفاده موضعی آنها روی پوست، به راحتی برطرف شوند.

از آنجا که روغن اسانس نعناع فلفلی در افراد حساس باعث ایجاد تحریک می شود، کودکان و افرادی که پوست حساس دارند همیشه قبل از استفاده موضعی باید آن را در روغن حامل رقیق کنند. روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن آووکادو، روغن بادام، روغن جوجوبا و روغن کرچک برخی از روغنهای حامل هستند که می توانید از آنها استفاده کنید.

کاربردهای مختلف روغن اسانس نعناع فلفلی

کاربردهای مختلف روغن اسانس نعناع فلفلی

برخی از کاربردهای زیر شامل مصرف روغنهای اسانس به صورت خوراکی است. قبل از مصرف هر نوع روغن اسانس، باید با متخصص طب سنتی مشورت کنید و روغن های اساسی با کیفیت بالا را انتخاب کنید. اگر در مورد کیفیت روغن اسانس خود تردید دارید، از مصرف آن به صورت خوراکی پرهیز کنید.

خنک شدن

آیا در روزهای گرم نیاز به خنک شدن دارید؟ یک قطره روغن نعناع را به قسمت پشت گردن و شقیقه های خود بمالید (روغن را خیلی نزدیک به چشمانتان نمالید)!
منتول موجود در نعناع بدون تغییر واقعی دمای داخلی بدن روی گیرنده های سرمای پوست عمل می کند. فقط به اندازه کافی آب مصرف کنید تا مایعاتی که از طریق تعریق از دست می دهید را جبران کنید.

رفع سردرد

این مورد احتمالاً شناخته شده ترین کاربرد روغن نعناع فلفلی است و یکی از مواردی است که بسیار مورد تحقیق قرار گرفته است. با مالیدن روغن نعناع فلفلی روی پیشانی، شقیقه ها و پشت گردن (در صورت نیاز) می توانید علائم سردرد تنشی حتی شدیدترین نوع آن را کاهش داده یا از بین ببرید.
روغن اسانس نعناع رقیق علائم سردرد را با همان تاثیر استامینوفن در آزمایشات بالینی و تقریباً دو برابر سریع تر کاهش می دهد. استامینوفن به طور متوسط ۳۰ دقیقه طول می کشد تا اثر بگذارد، در حالی که روغن نعناع فلفلی، سردرد را در کمتر از ۱۵ دقیقه تسکین می دهد.

میگرن

میگرن

هرکسی که تجربه میگرن داشته باشد می داند که میگرن فقط “سردرد” نیست. روغن نعناع فلفلی جزو بهترین درمان های طبیعی میگرن می باشد. در آزمایشات بالینی، تاثیر فوق العاده منتول موجود در روغن نعناع فلفلی در تسکین درد میگرن ثابت شد.

علاوه بر این، برخلاف درمان های سنتی میگرن، روغن نعناع فلفلی علائم دیگر میگرن را بدون عوارض جانبی از بین می برد! به عنوان مثال، روغن نعناع فلفلی حالت تهوع، استفراغ و حساسیت به نور و صدا را که همراه بیشتر میگرن ها است، کاهش می دهد. برای کسب بهترین نتیجه، روغن اسانس نعناع فلفلی را با روغن اسانس اسطوخودوس ترکیب کنید و به صورت موضعی به کار ببرید.

بوی بد دهان

یکی از قدیمی ترین داروهای طبیعی برای بوی بد دهان (هالیتوزیس) جویدن برگ های نعناع است. در حالی که این عمل هنوز هم در بعضی از نقاط جهان انجام می شود، دسترسی به روغن اسانس نعناع باعث می شود تا اوضاع کمی راحت تر شود (و باعث می شود قطعات آزار دهنده برگ نعناع در دندان شما گیر نکنند)!
برای استفاده، کافی است یک قطره روغن اسانس نعناع را روی زبان یا زیر آن بچکانید تا نفسی تازه با عطر نعناع را تجربه کنید.

بهداشت دندان

اکنون که بحث نفس تازه به میان آمد، بیایید در قیمت ورق سیلیکونی برای زخم خصوص فواید روغن نعناع از نظر سلامت دندان صحبت کنیم. نعناع عطر و طعم محبوبی برای دهانشویه و خمیر دندان است، و تنها عطر و طعم آن نیست که آن را محبوب کرده است بلکه فواید سلامتی آن در بهداشت دهان و دندان نیز در نظر گرفته میشود. همانطور که در بالا گفته شد، نعناع دارای خاصیت ضد قارچ و ضد عفونی کننده قدرتمندی است که از رشد باکتری ها جلوگیری کرده و آنها را از بین می برد. روغن نعناع فلفلی در کشتن باکتری های غیر هوازی که باعث ایجاد بیماری لثه می شوند واقعا عالی است.
روغن اسانس نعناع یک ضد درد طبیعی برای درد دندان و لثه نیز می باشد! روغن نعناع را مستقیما روی محل درد دندان استفاده کنید و قبل و بعد از جراحی دهان و دندان به خاطر فواید ضد التهابی بیشتر، روغن نعناع را استنشاق کنید.

تنفس راحت تر

تنفس راحت تر

نعناع فلفلی هم به عنوان ضد احتقان و هم ضد سرفه (اکسپکتورانت) عمل می کند، که در هنگام سرماخوردگی بسیار مفید است. بر خلاف استفاده از داروهای ضد احتقان بدون نسخه، این درمان هنگامی که مریض هستید، بدن شما را دچار کم آبی نمی کند.
۱-۲ قطره روغن نعناع را زیر بینی و یا روی قفسه سینه خود بمالید تا به رفع احتقان کمک کند. اگر پوست حساسی دارید، پیشنهاد می شود قبل از استفاده آن را با روغن حامل رقیق کنید.

حالت تهوع

نعناع به طور مداوم بهتر از درمان های تجویزی برای تهوع عمل میکند و بدون عوارض جانبی است. همانطور که قبلاً نیز اشاره شد روغن نعناع فلفلی در درمان حالت تهوع و درد همراه با میگرن بسیار مؤثر است. هنگامی که برای درمان حالت تهوع همراه با شیمی درمانی، عمل جراحی، بیماری حرکتی و بیماری صبحگاهی استفاده می شود ، روغن نعناع یکی از بهترین درمان هایی است که برای انسان شناخته شده است.
برای جلوگیری یا کاهش حالت تهوع، ۱-۲ قطره را پشت گوش و اطراف بینی یا قفسه سینه خود مالیده و / یا در هوا پخش کنید.

سوزش سر دل

گزارش های متناقضی در مورد اثربخشی استفاده از روغن نعناع برای درمان سوزش سر دل و ریفلاکس اسید وجود دارد. به نظر می رسد این تفاوت ها در نحوه استفاده روغن نعناع فلفلی است. روغن نعناع فلفلی در صورتی که به صورت خوراکی مصرف شود، ممکن است باعث شل شدن عضله تنگ کننده مری شود که می تواند ریفلاکس اسید را بدتر کند.
با این وجود، هنگامی که به صورت موضعی روی گلو و جناغ سینه استفاده می شود، روغن نعناع می تواند در درمان سوزش سر دل بسیار مؤثر باشد. در صورتی که اسانس به تنهایی خیلی قوی باشد، میتواند با روغن حامل رقیق شود.

هضم

هضم

از زمانی که گیاهان وجود داشته اند، از برگهای نعناع و روغن نعناع به عنوان کمک کننده دستگاه گوارش استفاده می شده است. می توانید چای نعناع بنوشید یا برگهای نعناع را بجوید، اما نوشیدن ۲-۳ قطره روغن نعناع در یک لیوان آب به همان اندازه مؤثر است.

کاهش اسپاسم های عضلانی دستگاه گوارش (GI)

روغن نعناع برای کاهش اسپاسم روده و ناراحتی ناشی از تنقیه باریوم، کولونوسکوپی و آندوسکوپی کشف شد. در این موارد، روغن نعناع با شل کردن عضله صاف موجود در دستگاه گوارش (GI) کار می کند.

برای به دست آوردن بهترین نتیجه، از روغن نعناع به صورت تنقیه یا در خود محل استفاده کنید. بسته به اینکه این روش چقدر گسترده باشد، روغن نعناع نسبت به داروهای سنتی استفاده شده مؤثرتر بوده است.

گاز معده

استفاده از نعناع به عنوان درمانی برای گاز معده مفید است زیرا به عنوان یک عامل پیشگیری کننده قبل / بعد از غذا و همچنین درمانی بعد از بروز علائم گاز عمل می کند. از آنجا که روغن نعناع نسبت به برگها غلیظ تر است، از این رو مؤثرتر نیز می باشد.
برای استفاده از روغن نعناع به عنوان درمانی برای گاز معده، چند گزینه وجود دارد. روغن نعناع را همراه با آب بنوشید، مستقیم روی شکم بمالید، یا چند قطره را در یک کپسول سبزیجات با روغن حامل قرار دهید و مانند قرص آنرا میل کنید.

خستگی مزمن

تقویت انرژی

آروماتراپی اسانس نعناع یکی از محبوب ترین روشهای درمانی طبیعی برای خستگی مزمن است. در مطالعات بالینی، روغن اسانس نعناع به طور مداوم دقت، تمرکز، حافظه و خستگی را بهبود می بخشد. به نظر نمی رسد روش های مختلف استفاده از روغن نعناع فلفلی، چه از طریق خوراکی، چه استفاده موضعی، و چه از طریق گاز عسل حس بویایی، تفاوتی به لحاظ تاثیر داشته باشند. با این حال، به نظر می رسد که ارتباط ذهنی مثبتی در بویایی روغن نسبت به استفاده موضعی و استنشاق وجود دارد.
برای بهره گیری از بهترین تاثیر در تقویت انرژی ذهنی و جسمی، در طول روز روغن اسانس نعناع فلفلی را در هوا پخش کنید و یا آن را استنشاق کنید.

تمرکز ذهنی

در ادامه با موضوع افزایش انرژی و تمرکز: روغن نعناع در تحریک هیپوکامپ بسیار مؤثر است. هیپوکامپ عمدتاً مسئول حافظه است، اما در سایر عملکردهای کلیدی مانند وضوح ذهنی نیز نقش دارد.
برای تقویت تمرکز ذهنی: روغن نعناع را روی کف دستان خود بمالید و بیشتر مواقع آن را استنشاق کنید، آن را در هوا پخش کنید و یا بصورت موضعی روی سینه، شقیقه ها و پشت گردن خود بمالید.

خنک ماندن در طول ورزش

قرص های جویدنی با طعم نعناع فلفلی با تکیه بر اثرات خنک کنندگی منتول موجب خنکی نفس میشوند. با ریختن چند قطره روغن نعناع فلفلی در بطری آب در حین ورزش می توانید همین تأثیرات را تجربه کنید. فقط اطمینان حاصل کنید که مارک روغنی که استفاده می کنید برای مصرف آن به صورت خوراکی بی خطر است.

شل کردن عضلاتی که سفت شده اند

شل کردن عضلاتی که سفت شده اند

روغن اسانس نعناع را با یک روغن حامل ترکیب کنید و بر روی عضلات سفت و خسته ماساژ دهید. روغن نعناع علاوه بر تسکین درد عضلانی با خاصیت ضد درد، به شل شدن عضلات شما نیز کمک می کند. روغن نعناع فلفلی، کشیدگی عضلات و خونرسانی و اکسیژن رسانی به قسمت آسیب دیده را برای بهبودی سریعتر تسهیل خواهد کرد.

تسکین درد عضله

پیش از این چند بار در مورد خاصیت تسکین دهندگی روغن نعناع فلفلی صحبت کرده ایم. منتول موجود در روغن نعناع فلفلی یک ضد درد فوق العاده مؤثر (کشنده درد) است. بر خلاف داروهای مسکن بدون نسخه سنتی، روغن نعناع فلفلی سریعتر و بدون عوارض جانبی عمل می کند.

تسکین درد عصب

درد عصب یکی از بیماریهای وخیم پنهان است که می تواند بدن انسان را مبتلا کند. یافتن یک روش درمانی مؤثر که ناتوان کننده نباشد، مقابله با این شرایط را دشوارتر می کند.
خوشبختانه، خواص ضد درد نعناع فلفلی، درد عصب را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. نعناع فلفلی در ترکیب با روغنهای اساسی دیگر تاثیرات بسیار قوی دارد! با استفاده مداوم برای جلوگیری از هیجان اعصاب در مرحله اول، ممکن است واقعاً خود را بدون درد ببینید!

کاهش میل به خوردن شیرینی جات

کاهش میل به خوردن شیرینی جات

قند همان مرکز لذت مغز شما را تحریک میکند که کوکائین انجام می دهد. و شبیه به مواد مخدر، افراد می توانند به قند اعتیاد پیدا کنند. خبر خوب این است که می توانید محرک های مغز و چشایی خود را مجدداً برای غلبه بر اعتیاد به قند بازیابی کنید. در ضمن روغن نعناع می تواند در مقابله با میل به خوردن شیرینی جات به شما کمک کند.

تسکین آلرژی

آلرژی ها چه انواع فصلی آنها چه انواع دیگر، کاملاً مزاحم هستند. به روش آروماتراپی از روغن نعناع استفاده کنید تا به باز شدن مجاری سینوس خود کمک کرده و تخلیه مناسب را ممکن سازید. برای کسب بهترین نتیجه، روغن های نعناع فلفلی، اکالیپتوس، اسطوخودوس و لیمو را ترکیب کنید تا حتی بدترین علائم آلرژی برطرف شود.

کاهش دهنده تب

در این مورد هم منتول نجاتبخش خواهد بود! اثرات خنک کنندگی منتول بیش از یک احساس عادی خنکی است. وقتی تب دارید، استفاده از روغن نعناع فلفلی روی گردن، پیشانی و کف پا باعث خنک شدن بدن می شود. برای استفاده از این روش در کودکان، حتماً روغن نعناع فلفلی را با استفاده از روغن حامل رقیق کنید.

سلامت پوست سر

سلامت پوست سر

وقتی به محصولات برطرف کننده شوره سر دقت کنید، حتما شامپو و کاندیشنر (حالت دهنده) حاوی روغن نعناع به چشمتان میخورد. شوره سر دلایل مختلفی دارد، اما هرکدام نتیجه عدم تعادل pH می باشد که منجر به ایجاد خشکی و پوسته پوسته شدن پوست سر می شود.

برای رفع شوره سر در خانه روش زیر را امتحان کنید:

  • به هر ۲۲۰ گرم از شامپو یا کاندیشنر خود، تقریبا ۲۰ قطره روغن نعناع اضافه کنید.
  • ۲-۳قطره روغن نعناع را با روغن حامل (ترجیحا روغن جوجوبا یا بادام) ترکیب کرده و روی پوست سر تمیز ماساژ دهید.

پیچش بیضه

کمک به درمان سرطان

تحقیقات در زمینه درمان سرطان با نعناع فلفلی نسبتاً محدود است، اما نعناع فلفلی در درمان سرطان تاثیرگذار است. روغن نعناع فلفلی علاوه بر تسکین حالت تهوع ناشی از پرتودرمانی و شیمی درمانی، در واقع می تواند سلولهای داخل بدن را نیز تحت تأثیر قرار دهد. مطالعات نشان می دهند که روغن نعناع از آسیب دیدگی DNA در اثر اشعه در پرتودرمانی محافظت می کند و منتول موجود در نعناع مانع از رشد سلول های سرطانی می شود.

تسکین درد هنگام روییدن دندان در کودکان

اثرات ضددرد بدون عارضه نعناع فلفلی در هنگام روییدن دندان کودکان، عالی است. با توجه به حساسیت کودکان، حتما روغن نعناع فلفلی را با روغن حامل رقیق کنید. برای تسکین، مستقیم روی لثه کودک بمالید.

خارش

اگزما، پسوریازیس و گزش حشرات

اگرچه اگزما، پسوریازیس و گزش حشرات علل مختلفی دارند، اما نتیجه نهایی یکسان است: پوست تحریک شده، قرمز و خارش دار. در مورد روغن نعناع فلفلی، در اینجا یک روش استفاده وجود دارد که نیاز به یک ترکیب دیگر دارد تا خوب اثرگذار باشد: روغن اسطوخودوس.

روغن اسطوخودوس بسیار تسکین دهنده است، و تقریباً در مورد هر شرایط پوستی یکی از بهترین روغن هاست. روغن نعناع فلفلی باعث تسکین خارش می شود، درست مانند کمپرس سرد. روغن نعناع فلفلی را با روغن حامل مخلوط کنید تا قسمت آسیب دیده مرطوب و بدون خارش شود.

آکنه

روغن نعناع فلفلی علاوه بر خاصیت ضد باکتریایی و ضد میکروبی خود، قابض طبیعی نیز می باشد. می توانید روغن اسانس را به پوست خود بزنید تا هم از فواید آروماتراپی آن برای تقویت تمرکز برخوردار شوید و هم از شر آکنه خلاصی یابید.

سندرم روده تحریک پذیر (IBS)

سندرم روده تحریک پذیر (IBS) یکی از ناراحت کننده ترین، دردناکترین و گاهی شرم آور ترین بیماری های دستگاه گوارش است که برای انسان شناخته شده است. همچنین یکی از شایعترین اختلالات عملکردی است. با توجه به فواید شناخته شده روغن نعناع فلفلی در دستگاه گوارش، جای تعجب ندارد که این روغن گزینه درمانی معتبری باشد.

تحقیقات بالینی بیشماری در خصوص اثبات فواید روغن نعناع به عنوان درمانی برای IBS وجود دارند. اکثر آنها به نتیجه یکسان رسیده اند: حتی در میان روشهای درمانی مدرن، روغن نعناع فلفلی از نظر اثربخشی، در صدر فهرست قرار دارد. این ماده به کاهش درد، گاز، شل کردن مجاری دستگاه گوارش و اسهال با عوارض جانبی بسیار نادر کمک می کند.

گلو درد

گلو درد

منتول به دلیل فواید آن برای دستگاه تنفسی (که قبلاً در مورد آن صحبت شد) و خواص ضد درد آن، یکی از عناصر محبوب موجود در قرص های جویدنی است. خواه گلو درد شما در اثر سرماخوردگی ایجاد شده باشد یا فریاد بیش از حد در کنسرت، روغن نعناع فلفلی به تسکین درد کمک می کند.

شما می توانید روغن نعناع را در آب سردی که می نوشید یا در آب گرم به صورت چای میل کنید و یا چند قطره را مستقیماً روی زبان خود قرار دهید.

دافع حشرات

ساده بگوییم: حشرات روغن نعناع را دوست ندارند. رایحه قوی نعناع فلفلی برای آنها آنقدر تحریک کننده است که می توانید با پرورش یک گیاه نعناع فلفلی در منزل، آفات خانه خود را کاهش دهید. روغن نعناع فلفلی ظاهراً از گیاه آن بسیار قوی تر است چرا که بسیار غلیظ است، اما این کار در صورتی که دست به کشاورزی خوبی ندارید، می تواند ایده خوبی باشد. همچنین بر خلاف دافع حشرات تجاری، روغن نعناع برای کودکان و حیوان خانگی بی خطر است.

چند قطره روغن نعناع را روی یک توپ نخی بریزید و هرکدام را در قسمتی از خانه خود قرار دهید که ممکن است حشرات راه پیدا کنند. روغن نعناع در برابر مورچه ها، عنکبوت ها، سوسک ها و تقریباً در مورد هر حشره دیگر که می توانید به آن فکر کنید موثر است. وقتی خانه را ترک می کنید، با این دستور تهیه روغن اسانس، اسپری حشره کش خود را تهیه کنید. این حشره کش فاقد ترکیب شیمیایی دیت (DEET) است و به همان اندازه مؤثر نیز می باشد!

مواد لازم برای تهیه دافع حشرات DIY :

  • نعناع فلفلی، روغن نعناع فلفلی و روغن رزماری
  • فندق افسونگر طبیعی
  • آب مقطر یا آب جوشیده
  • گلیسیرین گیاهی (اختیاری)

دستور تهیه:

  • ½بطری اسپری را پر از آب مقطر یا آب جوشیده کنید.
  • فندق افسونگر را اضافه کنید تا تقریباً بطری پر شود.
  • در صورت استفاده ½ قاشق غذاخوری گلیسیرین گیاهی را ترکیب کنید.
  • ۳۰-۵۰قطره روغن اسانس پانسمان لوهمن روشه اضافه کنید.

دافع کک و ساس

گربه ها و سگ ها می توانند روغنها را از طریق موهای خود جذب کنند، اما از آنجا که آنها معمولاً کوچک هستند، روغن اسانس نیاز به رقیق شدن زیادی دارد. می توانید از دستور DIY زیر برای سگ ها و سایر حیوانات بزرگ استفاده کنید. بسته به اینکه چند بار حیوان خانگی خود را می شویید، هر ۲-۷ روز یکبار بدن آنها را اسپری کنید.

چیزهایی که نیاز دارید ۶ – ۷ قطره:

  • روغن اسانس نعناع
  • اسانس آویشن
  • اسانس اکالیپتوس
  • روغنهای اساسی سنبل هندی

دستور تهیه:

  • بطری اسپری شیشه ای ۲۲۰ گرمی جهت ذخیره سازی و استفاده که روغن را داخل آن باید بریزید.
  • بقیه بطری را با آب مقطر پر کرده و قبل از سمپاشی به خوبی تکان دهید.

قارچ ناخن پا

ضد قارچ

نعناع فلفلی ضد باکتری، ضد باکتری و ضد قارچ است. از اسپری روغن نعناع فلفلی در هر مکانی که ممکن است نگران رشد قارچ باشید استفاده کنید. می توانید هر چیزی از کفش و داخل کمد گرفته تا گیاهان داخل باغچه خود را اسپری کنید.

روغن نعناع فلفلی به طور ویژه جایگزینی قوی و ملایم برای قارچ ناخن پا است. به صورت روزانه بر روی ناخنهای پا و کف پای خود به عنوان یک روش پیشگیری از روغن نعناع فلفلی استفاده کنید. برای درمان عفونت قارچی موجود، می توانید چندین بار در روز از این روغن استفاده کنید. برای پوست های حساس آن را رقیق کنید.

اسپری دستشویی و حمام

به جای هزینه کردن برای اسپری های گران قیمت برای توالت، خودتان اسپری روغن اسانس را با قیمتی بسیار پایین تر تهیه کنید.
در اینجا نحوه تهیه این اسپری ارائه شده است:

مواد لازم:

  • آب
  • ۱قاشق چای خوری الکل
  • ۳۰قطره روغن اسانس (لیموترش، نعناع فلفلی و نارنج تاثیری خوبی دارند)
  • ۱بطری اسپری کوچک

دستور تهیه:

  • مواد را با هم ترکیب کرده و تکان دهید.
  • به سادگی قبل از انجام کار خود، آن را در آب توالت اسپری کنید تا بوی آن نماند. هنگامی که از دستشویی های عمومی استفاده می کنید، یک اسپری در کیف خود نگه دارید!

اسکراب شکر

اسکراب شکر روغن نعناع فلفلی هم آرامش بخش و هم جوان کننده است، به خصوص هنگامی که برای پاهای خود استفاده کنید! هنگام لایه برداری پوست، از تمام خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی روغن نعناع فلفلی بهره خواهید برد. این دستور تهیه هدیه ای مناسب برای هدیه دادن به یک دوست یا عضوی از خانواده می تواند باشد.

فقط تمام مواد تشکیل دهنده را در یک ظرف شیشه ای ضد آب ترکیب کنید:

  • ½ فنجان شکر نیشکر آلی
  • ½ فنجان روغن نارگیل
  • ½ قاشق غذاخوری روغن ویتامین E
  • ۵-۷قطره روغن نعناع فلفلی

اختیاری: ۵ قطره روغن لیمو و / یا اسطوخودوس

جوندگان

دافع جوندگان

تنها تفاوت بین دفع حشرات و جوندگان با روغن نعناع فلفلی، مقدار مورد نیاز آن است. از آنجایی که جوندگان ظاهراً بزرگتر هستند، قبل از قرار دادن روغن نعناع فلفلی در اطراف خانه، تقریبا باید توپهای پنبه ای را در روغن خیس کنید. روی هر توپ پنبه ای ۵-۱۰ قطره استفاده کنید و آنها را در جایی قرار دهید که به احتمال زیاد موش ها وارد خانه شما شوند.

عفونت های دستگاه ادراری (UTI)

همانطور که قبلاً نیز اشاره شد روغن نعناع فلفلی به طور طبیعی ضد باکتری و ضد قارچ است. گیاه شناسان و متخصصان طب جایگزین برای درمان عفونت های دستگاه ادراری (UTI) از برگهای نعناع فلفلی و اسانس نعناع فلفلی استفاده می کنند. دانشمندان در حال حاضر مطالعاتی را انجام می دهند تا علت این تاثیر را برای عفونت ادراری مشخص کنند.

به دلیل اثر تحریک کنندگی روغن نعناع فلفلی روی پوست، توصیه نمی شود روغن نعناع را مستقیماً در مناطق مجاری ادرار خود بمالید. درعوض، روغن نعناع فلفلی را با آب یا چای بخورید، چند قطره در آب آفتابه بریزید و یا روغن نعناع فلفلی را روی شکم خود بالای مثانه بمالید.

کاهش تولید شیر مادر (هنگام از شیر گرفتن کودک)

مصرف یا استفاده موضعی تقریباً هر نوع نعناعی در هنگام شیردهی توصیه نمی شود زیرا مشخص شده است که نعناع باعث کاهش تولید شیر مادر می شود. وقتی مادر هنوز شیرده است، مصرف غذاها و نوشیدنی های حاوی نعناع می تواند بسیار ناراحت کننده باشد. با این حال، هنگامی که پیکو اسمیت اند نفیو کودک آماده از شیر گرفتن است، استفاده از روغن نعناع فلفلی می تواند به سرعت بخشیدن این روند کمک کند.

در حال حاضر هیچ مطالعه منتشر شده ای وجود ندارد که نشان دهد چگونه یا چرا نعناع فلفلی بر تولید شیر مادر تأثیر می گذارد. اما دانش و تجربه مادران بی شماری در طول هزاره های گذشته، این تاثیر را به اثبات رسانده است.



منبع