عصبانی شدن شما را چاق می‌کند
خشم و عصبانیت علاوه بر اثراتی که بر روان فرد می گذارد، می تواند دارای اثرات ظاهری هم

باشد.

به گزارش : عصبانی شدن فقط داد کشیدن و حالت‌های روحی بد نیست. سه نوع عصبانیت داریم که هر کدام ویژگی‌ها و نشانه‌های خاص خود را دارند. به طور مثال، سرزنش خود، رفتارهای ریسک‌محور، اشک ریختن لایتسیموس و گریه کردن‌های نابه‌جا.

باید بدانید که عصبانیت آن‌طور که تصور می‌کنید هم ساده نیست. عوارض جانبی عصبانیت خیلی بیشتر از حرص خوردن و پشت سر گذاشتن چندین ساعت در خشم و نفرت است. یکی از عوارض جانبی عصبانی شدن که کمتر کسی از آن مطلع است، «اضافه وزن» است.

بسیار طبیعی است که انسان‌ها هر چند وقت یکبار عصبانی شوند. اما اینکه دایما در چنین حالتی باشند به هیچ عنوان انواع زخم نرمال نیست. به همین خاطر در ادامه این مطلب می‌خواهیم به شما بگوییم که چرا باید خشم و عصبانیت خود را کنترل کنید. همراهمان باشید.

همه چیز با آدرنالین شروع می‌شود

عصبانیت نه تنها برانگیخته شدن احساسات است، بلکه فرایندهای شیمیایی بدن را نیز دستخوش تغییر می‌کند. زمانی که ما عصبانی می‌شویم، میزان ترشح آدرنالین در بدن افزایش می‌یابد. این هورمون انسان را برای روبه‌رو زخم ساق پا شدن با هیجانات شدید مثبت یا منفی آماده می‌کند و عامل اصلی اضطراب است.

از آنجا که جریان خون از ارگان‌های داخلی به سمت ماهیچه‌های بدن جریان دارند، هنگام عصبانیت نمی‌توانیم گرسنگی را احساس کنیم. اما یک اثر کاملا موقتی و کوتاه‌مدت است. یعنی در واقع آتشی است زیر خاکستر.

پس از اینکه میزان آدرنالین کاهش می‌یابد، احساس می‌کنیم که انرژی نداریم و لازم است با خوردن عفونت جای بخیه سزارین غذا و خوراکی این کمبود انرژی را تامین کنیم. اما واقعیت این است که ما فقط عصبی و مضطرب هستیم، این حس باعث می‌شود تا اشتهای عصبی پیدا کنیم و بدون فکر و بی‌وقفه غذا و خوراکی بخوریم. این یعنی ما سراغ خوراکی‌های مضری می‌رویم که احساس می‌کنیم باعث آسایش و راحتی ما می‌شوند و در چنین شرایطی به هیچ عنوان به سالم یا ناسالم اکتی کوت بودن غذا توجهی نداریم.

سعی کنید در مواقعی که استرس دارید سراغ غذا و خوراکی نروید. یا مثلا می‌توانید با پیگیری یک رژیم غذایی سالم خود را در محدودیت قرار دهید تا وقتی سیر هستید سراغ هیچ خوراکی یا نوشیدنی اضافه نروید. این توجه‌ها کمک می‌کنند که دچار اضافه وزن نشوید.

منبع: باتشگاه خبرنگاران



منبع