این ویتامین برای عملکرد صحیح بدن بسیار ضروری است/ترجمه اختصاصی
وجود ویتامین B12

یا کوبالامین برای عملکرد صحیح بدن ضروری است. ویتامین B12 برای بدن ضروری است . در این مطلب همه آنچه لازم است، در این باره می خوانیم.

به گزارش سرویس ترجمه ، این ویتامین به بدن شما کمک می‌کند چندین فرآیند مهم را انجام دهد. به عنوان مثال ، به بدن شما کمک می کند تا مواد غذایی که می خورید را به گلوکز تبدیل کنید. بدن شما برای تبدیل غذا به انرژی به گلوکز نیاز دارد.

ویتامین B12 یک ویتامین محلول در آب است که برای تشکیل سلول های خونی ، متابولیسم سلولی ، عملکرد عصبی و تولید DNA بسیار مهم است. همچنین ، به جلوگیری از کم خونی مگالوبلاستیک کمک می کند.

میزان ویتامین B12 که باید مصرف کنید به سن شما بستگی دارد به طور مثال پماد سوختگی نوزادان باید در طول سال اول زندگی خود از ۴ تا ۵ میکروگرم و تا ۳ سالگی ۹ میکروگرم مصرف کنند.

کودکان سه تا هشت سال باید ۲۱ میکروگرم و هشت تا سیزده سال ۱۱ میکروگرم مصرف کنند. کودکان سیزده تا هجده ساله باید ۲/۴ میکروگرم دریافت کنند ، و سپس این دوز ثابت باقی می ماند. زنانی که باردار هستند و در حال شیردهی هستند به ترتیب بین ۶۲ و ۸/۲ میکروگرم نیاز دارند.

با خوردن غذاهای سرشار از ویتامین B12 ، اسید معده شما B12 را از پروتئین هایی که به آن وصل شده جدا می کند. سپس ، این ویتامین با یک پروتئین معده ترکیب می شود تا بدن شما آن را جذب کند.

با این حال ، برخی از مردم از کم خونی خطرناک رنج می برند ، معده آن‌ها نمی تواند این پروتئین لازم را تولید کنند. بنابراین آنها معمولاً در جذب ویتامین B12 مشکل دارند.

اگرچه کمبود کوبالامین بسیار نادر است ، هیدروژل اما غیرممکن نیست. افرادی که از آن رنج می برند علائمی دارند مانند:

احساس سوزن سوزن شدن در دست و پا ، مشکلات حرکتی از آسیب دیدن عصب محیطی ، پوست کمرنگ یا زرد ، خستگی شدید ، مربوط به کم خونی لعنتی ، ضربان قلب سریع ، تنگی نفس.

فواید ویتامین B12

همانطور که گفتیم ویتامین B12 برای عملکرد و عملکرد صحیح بدن شما ضروری است.

برخی از مهمترین مزایا عبارتند از:

این ویتامین ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد. این ویتامین به کاهش خطر نقص هنگام تولد کمک می کند. از کم خونی مگالوبلاستیک جلوگیری می کند. این کار را با تولید صحیح گلبول های قرمز انجام می دهد. B12 سلامت استخوان را حفظ کرده و از پوکی استخوان لوزالمعده جلوگیری می کند. مطالعات مختلف نشان داد که کمبود ویتامین B12 می تواند باعث تراکم استخوان کم شود. ممکن است با کاهش هموسیستئین خطر تخریب این ویتامین بیشتر شود. این ویتامین می تواند روحیه شما را بهبود بخشد. تحقیقات نشان داده است که B12 می تواند به افرادی که از افسردگی رنج می برند کمک کند. در حقیقت ، B12 می تواند یک داروی مکمل باشد. حافظه را بهبود می بخشد. B12 علاوه بر تقویت سلامت پوست ، باعث افزایش رشد مو و ناخن ها نیز می شود. این به دلیل تمام کارهایی است که این ویتامین در تولید سلول انجام می دهد.

غذاهای سرشار از ویتامین B12

این ویتامین در غذاهای مختلف زیادی وجود دارد. به طور معمول ، این غذاها حیوانی هستند. بنابراین ، افرادی که از رژیم وگان یا گیاهخواری پیروی می کنند ، ممکن است دچار کمبود ویتامین B12 باشند.

برخی از غذاهای اصلی حاوی پانسمان زخم این ویتامین عبارتند از:

  • جگر و کلیه: این دو برش بیشترین میزان B12 به ویژه در بره ها دارند. در حقیقت ، کبد گوسفند ۹۹۰٪ از دوز روزانه را در ۱۰۰ گرم را دارد.
  • صدف: نه تنها B12 زیادی دارند ، بلکه دارای آنتی اکسیدان و پروتئین نیز هستند.
  • ساردین: به ازای هر ۱۵۰ گرم ، دو برابر ویتامین B12 در روز شما مصرف می شود.
  • غلات غنی شده: دانه هایی را انتخاب کنید که با ویتامین B12 تقویت شده اند.
  • ماهی تن: ۱۰۰ گرم تن ۱۶۰٪ از دوز روزانه لازم را فراهم می کند.
  • ماهی قزل آلا: ۱۸۰ گرم ماهی قزل آلا ۸۰٪ ویتامین روزانه را داراست. اگر هر یک از علائم کمبودی را که ما به آن اشاره کردیم تجربه کردید ، با پزشک خود مشورت کنید. به یاد خرید قطره فروزومال داشته باشید ، هیچ کس بهتر از یک متخصص نیست که به شما در پیروی از یک رژیم مناسب و متعادل کمک کند.

سرویس ترجمه

منتشرشده در eatthis در تاریخ ۳ سپتامبر ۲۰۱۹



منبع