علت سیاهی رفتن چشم و سرگیجه هنگام ایستادن چیست؟
علت سیاهی رفتن چشم و سرگیجه هنگام ایستادن را در

این مقاله جستجو کنید.

به گزارش : سیاهی رفتن چشم و سرگیجه هنگام بلند شدن برای هر کسی اتفاق افتاده است. در صورتی که سرگیجه و سیاهی رفتن چشم به ندرت رخ دهد جای نگرانی نیست اما اگر سیاهی رفتن چشم و سرگیجه به طور مداوم اتفاق افتد باید به پزشک مراجعه شود. در این مقاله به بررسی علت سیاهی رفتن چشم و سرگیجه هنگام ایستادن می پردازیم.

خسرونیا رئیس کرم رژودرم برای از بین بردن جای زخم هیئت مدیره جامعه پزشکان داخلی ایران گفت: وقتی شخصی تغییر وضعیت می‌دهد یعنی از حالت خوابیده به طور ناگهانی به حالت ایستاده در می‌آید چشمان فرد سیاهی می‌رود. علل زیادی زمینه ساز سیاهی رفتن چشم‌ها است از جمله کاهش فشار خون، ناراحتی‌های گوش، تعرق زیاد و مصرف ناکافی مایعات و آرتروز گردن.

وی اظهار داشت: هنگامی که فشار خون پائین می‌آید خون به مغز و مخچه نمی‌رسد فرد دچار سرگیجه و سیاهی رفتن چشم می‌شود و بعد از چند لحظه مشکل حل می‌شود. همچنین به هنگام هیدروژل تعرق شدید آب نمک زیادی از بدن دفع می‌شود و در صورت استفاده نکردن از مایعات فرد دچار سیاهی رفتن چشم می‌شود.

علایم سیاهی رفتن چشم:

شایع ترین عارضه سرگیجه وقتی است که بعد از نشستن یا دراز کشیدن از خواب بلند می شوید. علایمش معمولا کم تر از چند دقیقه طول می کشد.

علائم و نشانه های سرگیجه شامل موارد زیر است:

احساس سرگیجه و سیاهی رفتن چشم بعد از ایستادن

تاری دید

ضعف

غش

گیجی

حالت تهوع

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم:

سرگیجه یا سیاهی رفتن چشم ممکن است نسبتا کم باشد که لوزالمعده با کمبود خفیف آب، یا قند خون پایین و یا بیش از حد داغ شدن تحریک می شود. همچنین ممکن است زمانی که بعد از نشستن، می ایستید نیز اتفاق بیفتد.

اگر این نشانه ها تنها گاهی اتفاق می افتند، احتمالا هیچ دلیلی برای نگرانی وجود ندارد.اگرکه علائم مکرری را تجربه کنید مراجعه به پزشک بسیار مهم است، چون آن ها می توانند مشکلات جدی را تشخیص دهند.

زمانی که این مشکل پیش می آید یادداشت کنید که چه مدت دوام آوردند و در آن زمان چه کاری کردید. اگر این موارد در زمان های خطرناک رخ می دهند، مانند رانندگی، این موضوع را به پزشک اطلاع دهید.

درمان پماد سوختگی خانگی سیاهی رفتن چشم و سرگیجه هنگام ایستادن

به خود کمک کردن در سرگیجه و سیاهی رفتن چشم پس از ایستادن: در اینجا چند پیشنهاد خود کمکی برای نشانه های سرگیجه وجود دارد.

سر خود را روی بالش بگذارید و آرام سرتان را بلند کنید در حالی که در رختخواب هستید.

زمانی که نشسته اید و یا دراز کشیده اید، به آرامی بلند شوید.

از جوراب های طبی استفاده کنید تا تجمع خون در پاها را به حداقل برسانید.

کم و مدام غذا بخورید تا خطر پایین آمدن فشار خون را کاهش دهید.

مقدار زیادی مایعات بنوشید.

مصرف الکل قطره آهن فروزومال را متوقف کنید.

مصرف کافئین متعادلی داشته باشید.

از ورزش شدید، حمام های داغ، سونا و هر تماس با حرارت شدید اجتناب کنید.

از ایستادن بدون حرکت به مدت طولانی خودداری کنید.

از بالا رفتن سریع در ارتفاعات بالا اجتناب کنید.

فشار خون خود را به طور مرتب چک کنید.

منبع: دکتر زخم



منبع