جایگاه بیمه‌های تکمیلی در چرخه درمان کجاست؟
دبیر کارگروه بیمه درمان سندیکای بیمه‌گران ایران با اشاره

به انواع تفسیرها از بیمه‌های تکمیلی درمان گفت: در کشور ما بیمه‌های تکمیلی بیشتر مابه‌التفاوت هزینه‌های درمان و پوشش بیمه پایه را پرداخت می‌کنند.
به گزارش : خرید قطره آهن فروزومال سید مصطفی عطری امروز (یکشنبه) در نشست خبری دبیران این سندیکا با خبرنگاران، در پاسخ به سوال ایسنا در مورد جایگاه بیمه‌های تکمیلی در چرخه صنعت بیمه با بیان این که تفسیرهای مختلفی از وظایف بیمه‌های تکمیلی درمان در کشور وجود دارد، اظهار کرد: برخی معتقدند بیمه‌های تکمیلی باید پوشش‌هایی مانند پوشش‌های مربوط به دندانسازی یا زیبایی را ارائه دهند که بیمه‌های پایه ارائه نمی‌دهند.
عطری پماد زخم بستر با بیان اینکه چهار نوع تعرفه برای پوشش‌های پایه در حوزه‌های مراکز دولتی نهادهای عمومی غیر دولتی، خیریه‌ها و بخش خصوصی تعریف شده است، ادامه داد: هر کدام از این‌ها به تنهایی همه خسارت درمان را پرداخت نمی‌کنند. بر این اساس بیمه‌های تکمیلی وظیفه‌ دارند ما به التفاوت تعرفه‌ بخش دولتی و خصوصی را برآورد و پرداخت کنند. آنچه در کشور ما درباره بیمه‌های تکمیلی تفسیر و اجرا می‌شود دقیقا همین پرداخت مابه‌التفاوت است.
در ادامه این نشست خبری علیرضا مقرب، دبیر کارگروه بیمه آتش سوزی پماد آلفا برای جوش صورت سندیکای بیمه‌گران با اشاره به حضور بیمه‌ها در زلزله سال گذشته کرمانشاه گفت: در زلزله کرمانشاه حدود ۱۰۲ هزار واحد مسکونی به صورت کامل یا درصدی خسارت دیدند که صنعت بیمه در مجموع حدود ۲۰۰ میلیارد تومان را بدون در نظر گرفتن ضوابط فنی به زلزله زدگان پرداخت کرد که پیش بینی می‌شود این مبلغ تا حدود ۲۵۰ میلیارد تومان هم افزایش پیدا کند.
همچنین بهمن سوری، دبیر کارگروه شبکه فروش سندیکای بیمه‌گران با اشاره به زلزله سال گذشته کرمانشاه، اظهار کرد:‌ اساسا حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد از مردم برای مناطق مسکونی بیمه آتش سوزی خریداری سوختگی با آب جوش کرده بودند که اگر بر آن اساس قرار بود بیمه‌ها خسارتی پرداخت کنند زلزله زدگان آسیب بیشتری می‌دیدند اما چیزی که به کمک زلزله‌زدگان آمد انعقاد قراردادهای گروهی بود که بنیاد شهید یا بنیاد مستضعفان خریداری کرده بودند.
در ادامه این نشست همچنین احمد سربخشیان، دبیر کار گروه بیمه‌های زندگی با بیان این که باید فرهنگ بیمه‌ای شهروندان اصلاح شود، گفت: ما همه چیزمان را بیمه می‌کنیم اما فراموش کرده‌ایم که خودمان را هم بیمه کنیم. در حال حاضر بیش از ۱۰۰ مدل بیمه عمر در کشور داریم که یکی از مهمترین آنها بیمه عمر و سرمایه کرم اسکار رژودرم گذاری است. مساله‌ای که باید به آن توجه کنیم این است که باید بدانیم برخی شرکت‌هایی که سودهای بسیار بالایی را نوید می‌دهند احتمالا دچار مشکلاتی ماتلی هستند که می‌خواهند از طریق کسب حق بیمه آن را جبران کنند.
ایسنا


منبع