کثیف ترین جای هواپیما را بشناسید
اگر به هر دلیلی زیاد با هواپیما سفر می کنید بهتر است مراقب میکروب های داخل هواپیما

باشید چند جای هواپیما از کثیف ترین نقاط هستند که زیاد با آن ها سروکار دارید.

به گزارش هواپیما یکی از مکان هایی است که به احتمال زیادی در هنگام مسافرت با آن بیمار شوید. صدها نفر از مردم درست چند دقیقه بعد از اینکه صدها نفر از مردم از آن پیاده شدند، وارد یک کابین فشرده می شوند این یک آماده سازی برای فاجعه ای میکروبی است.

همانطور که در این بخش خواهیم گفت دسته های صندلی مسافران، صندلی ها،مکان بالای سر و خیلی چیزهای دیگر قابل تماس هستند. زمانی که میکروب ها به یک سطح برخورد می کنند، ساعت ها و در برخی موارد حتی تا چند روز در انجا می مانند.

سپس، هنگامی که شما همه چیز را لمس کردید، می نشینید و صورت خود را لمس می کنید، چشم خود را لمس می کنید، و بدون اینکه فکر کنید وعده های غذاییتان را می خورید. این جایی است که مردم اشتباه می کنند و اغلب مریض می شوند.

اما اگر بدانید میکروب ها در کجا پنهان می شوند، می توانید قدم های مناسبی را بردارید تا مراقب باشید و میکروب های عفونی را دور درمان سوختگی با آب جوش نگه دارید. در متن زیر در سلامت نمناک مکانهای کثیف که در هر هواپیما وجود دارد را آورده ایم.
14 کثیف ترین جای هواپیما

صندلی های راهرو

انتخاب یک صندلی کنار پنجره به شما کمک می کند در یک پرواز طولانی به خواب بروید اما این بهترین چیز در موردش نیست. این کار همچنین از شما در برابر میکروب ها محافظت می کند که بیشتر آن ها منتظر مسافران در صندلی های راهرو هواپیما هستند.

آزادی اینکه قادر هستید هر زمان که می خواهید در طول پرواز راه بروید، با خطر مواجه می شود. بالای صندلی های راهرو، میکروب ها از صدها مسافری که تا به حال پیاده شده اند، وجود دارد.

قفل های دستگیره دستشویی

این دری است که نمی خواهید به آن دست بزنید. هر کسی که داخل و خارج از آن دستشویی کوچک می روند، قفل در را لمس می کنند.
نکات سفر با هواپیما و کثیف ترین جای هواپیما

پتو و بالشت

ممکن است احساس ناراحتی کنید، اما هیچ چیز کم تر از این نیست که بدانید باکتری در بالش ها و پتوها وجود دارند که از داخل آن عبور می کنند. تنها نوع ایمن، آن هایی هستند که در پلاستیک پیچیده شده اند. در غیر این صورت از پتویی استفاده می کنید که ده ها مسافر دیگر بدون اینکه شسته شود، استفاده کرده چسب بخیه اند.

مجلات پروازی

شما ممکن است فکر کنید که هیچ کس این مجلات سنگین را نمی خواند اما قطعاً فکرتان اشتباه است. زمانی که به این مجلات و جزوه ها دست می زنید، در معرض خطر قرار گرفتن از صدها میکروب قرار می گیرید. این مجلات به ندرت عوض می شوند و تمیز کردن آن ها غیر ممکن است.
کثیف ترین جای هواپیما

چفت ها و دکمه های بالای سر

چیزهایی که بالای سرتان هستند اغلب هرگز ضد عفونی نمی شوند. این موضوع در گزارشی توسط آمریکا امروز تایید شد که نشان داد دکمه ها و دسته ها تقریبا هرگز تمیز نمی شوند.

دکمه های فلاش سینک

این دکمه می تواند میکروب بیشتری نسبت به دستشویی واقعی داشته باشد. زمانی که دکمه سیفون را می زنید، دقت کنید که از یک دستمال کاغذی برای فشار دادن دکمه استفاده کنید و دست هایتان را فوری بشورید. هر کاری که می کنید، دکمه را لمس نکنید و سپس چشمان خود را لمس کنید.
کثیف ترین و آلوده ترین جای هواپیما

سینک

درباره اش فکر کنید. قبل از اینکه دست هایتان را بشویید، چه سطحی را لمس می کنید؟ درست است:شما سینک را لمس می کنید. سپس دوباره بعد از شستن دستهایتان دوباره آن را لمس می کنید. از یک دستمال کاغذی استفاده کنید تا بعد از شستن کامل دستانتان، با دستمال کار کنید تا از قرار دادن دستانتان قطره فروزومال در مقابل باکتری ها خودداری کنید.

صندلی های چرمی

ممکن است فکر کنید که یک صندلی چرمی بسیار تمیزتر از یک صندلی پارچه ای است، اما مطالعات نشان می دهند که این لزوما درست نیست. اگر خدمه پرواز تصمیم بگیرند که بین پروازها صندلی ها را تمیز کنند، صندلی ها تمیز خواهد بود، که اغلب این اتفاق به طور کامل اتفاق نمی افتد. طبق گزارشات تمیز کردن روتین، میکروب ها را از بین نمی برد.
به نظرتان کثیف ترین جای هواپیما کجاست؟

ورودی هوای بالا سر

آیا کمی احساس گرما می کنید؟ لطفا با آن کنار بیایید. برآمدگی کوچکی که تهویه هوای بالای شما را کنترل می کند، شامل یک گروه بزرگ از باکتری ها است. لازم به استفاده از این نیستید. هر دو سه دقیقه یک بار هوا کاملا می چرخد.

جیب های صندلی

احتمالاً در آن جیب های پشت صندلی، دست کم یکی دو بار، خرده های نان را باید دیده باشید. مردم از جیب پشت صندلی به عنوان یک مکان مناسب برای ذخیره کتاب، وسایل الکترونیکی، نوشیدنی و حتی اسنکشان استفاده می کنند.

با این حال ممکن است بخواهید آن را تمیز کنید، یا حتی بدتر، در حالی که از آن استفاده می کنید چیزی هم بخورید. محققان دریافتند که MRSA می تواند تا 168 ساعت در مواد جیب صندلی دوام بیاورد. با در نظر گرفتن این پزشکی کودکان که خدمه پرواز شما قطعاً این جیب ها را کاملاً در بین پروازها تمیز نمی کنند، این باکتری ها می توانند شما را به خطر بیندازند.
کثیف ترین چیزها و جای داخل هواپیما

دکمه کمربند ایمنی

این بهانه ای برای نبستن کمربند ایمنی نیست. به خدمه پرواز گوش دهید و آنها را ببندید. با این حال، ممکن است بخواهید قبل و بعد از کلیک روی دکمه، ضدعفونی کردن را در نظر بگیرید. ده ها نفر از مردم قبل از شما این دکمه را لمس کرده اند، همان طور که می توانید از اثر انگشت جا مانده، ببینید.

میز غذا

بله، آن ها انتظار دارند که غذایتان را روی این سطوح بخورید. با توجه به یک مطالعه، این میزها دارای 2,155 واحد کلونی باکتری در هر اینچ مربع هستند. اگر خدمه پرواز سطحی را در هواپیما ضد عفونی کنند، این میزها تمیز هستند. متاسفانه، آن ها این کار را نمی کنند بنابراین بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که خودتان میز غذایتان را پاک کنید.

کنترل تلویزیون

اگر شرکت هواپیمایی شما یک سیستم سرگرمی در پروازش را ارائه می کند، قبل از تماس با دکمه های کنترل مراقب باشید. کنترل تلویزیون خانه شما به اندازه کافی بد است - این زمانی است که شما و خانواده تان تنها کسانی هستید که به آن دست زدید. حالا تصور کنید که در این کنترل ها قیمت پماد زخم بستر باکتری ها هر روز از ده ها نفر جمع می شوند.

پرده پنجره

در بیشتر پروازها، زمانی که مهماندار می گوید که پرده شیشه را پایین بکشید، باید پرده پنجره را لمس کنید. دلیل اینکه آن ها این درخواست را می کنند کمی مستحکم است. اما در هیچ کجا به این اندازه هجوم میکروب ها که منتظر شما هستند، ترسناک نیست.



منبع