مشکلاتی که با آسم اشتباه می گیرید
اگر مبتلا به آسم هستید، حتما با تنگی نفس، خس خس سینه، سرفه و فشردگی قفسه سینه

آشنا می باشید. هنگامی که محققان کانادایی بیش از 700 نفر که در پنج سال گذشته، مبتلا به آسم تشخیص داده شده بودند را مورد مطالعه قرار دادند، متوجه شدند که یک سوم آن ها اصلا آسم ندارند. این نشان می دهد که پزشکان هم گاهی دچار اشتباه می شوند، در حالی که علائم این بیماری با علائم بسیاری از بیماری های دیگر پماد زخم شباهت دارد که برخی از آنها را در این مطلب آورده ایم.

به گزارش :

تب یونجه

حدود ۲۵ درصد افرادی که گمان می کنند آسم دارند، در حقیقت به بیماری تب یونجه دچار هستند. در تب یونجه (با نام علمی رینیت آلرژیک) آبریزش بینی که به نوبه خود باعث سرفه کردن می شود، شایع است.

اگر نیازمند مصرف دارو و یا عکسبرداری هستید، بهتر است به یک متخصص آلرژی مراجعه کنید. گاهی داروهای بدون نسخه نیز برای درمان کافی است. وریدی جالب است بدانید یوگا می تواند آلرژی و یا آسم تان را بهبود ببخشد.

سوزش معده

در بیماری ریفلاکس اسید معده یا سوزش سر دل (GERD) ، اسید معده به سمت مری بالا می آید. سوزش سر دل - که احساس سوزش در پشت قفسه سینه را ایجاد می کند- مشکلات زیادی را به دنبال دارد. همچنین می تواند باعث سرفه و یا احساس وجود چیزی در گلو شود. اگر شما همیشه این حالت را تجربه کنید، ممکن است علائم آسم مانند نیز آغاز شوند.

اضطراب

اگر شما دچار هراس شوید، ممکن است تنفس تان پانسمان زخم بستر سریع و شدید گردد که باعث افزایش دی اکسید کربن در خون تان خواهد شد. در نتیجه احساس می کنید هوای کافی برای تنفس وجود ندارد.

اضافه وزندر حالی که برخی افراد مبتلا به آسم از مشکلات اضطراب نیز رنج می برند (و این حالت در هر فرد شدت متفاوتی دارد)، اما ممکن است مبتلا به آسم نباشید. گاهی مشاهده شده که فرد مضطرب مدت ها ازداروهای آسم استفاده می کرده است، اما در نهایت با نتیجه نگرفتن، به روان پزشک مراجعه کرده و متوجه شده که حملات اضطراب او نمایندگی محصولات هارتمن ناشی از آسم یا آلرژی نبوده است.

گاهی شما دچار ورم و تغییر و بدشکلی می شوید که اغلب ناشی از اضافه وزن است. گاهی فرد دچار چاقی، به یک باره وزن خود را از دست می دهد، پس می توان گفت این چاقی به خاطر آسم است.

آسم اغلب با چاقی دست در دست هم می دهند، اما برخی از شواهد نشان می دهد که گاهی اوقات، این اضافه وزن است که موجب آسم می شود (آسم، طبق تعریف، اسپاسم راه های هوایی است).

مشکل جدی قلبی یا ریوی

هر چند پماد آلفا برای سوختگی پای نوزاد که احتمال این امر کم است، اما درصد کمی از افرادی که باور دارند مبتلا به آسم هستند، به جای آن ممکن است دچار بیماری قلبی مانند آنژین صدری، نای مسدود، فیبروز ریوی و فشار خون ریوی باشند. همچنین ممکن است بهCOPD (آمفیزم یا برونشیت مزمن) دچار باشند.

منبع: تبیان



منبع