با این اختراع دیگر نیازی به استفاده از قطره‌های موضعی چشم ندارید+ تصاویر
پچ

چشمی با سوزن‌های سایز میکرو می‌تواند دارو‌های چشمی را به مقدار لازم و بدون هیچ دردی به چشم رسانده و برای درمان انواع بیماری‌های چشمی استفاده شود.

به گزارش ریختن قطره‌های چشمی برای عده زیادی از بیماران با دردسر همراه است، بخش زیادی از دارو از چشم خارج می‌شود، تنها حدود ۵ درصد دارو دراین حالت جذب چشم می‌شود و دربرخی موارد فرد میزان کم یا بیش از اندازه مجاز دارو را مصرف می‌کند که می‌تواند سبب ایجاد عارضه‌های جانبی سوپرازورب h مختلف در فرد شود.

در این حال به تازگی کارشناسان به تازگی نوعی پچ چشمی، با سوزن‌های به سایزمیکرو (Microneedles) ساخته‌اند که ابعادی بسیار کوچک دارد و می‌تواند دارو را به آرامی و به‌صورت مستقیم به قرنیه چشم منتقل کند.

به گفته کارشناسان استفاده از این پچ داروییاز تجویز قرص، تزریق آمپول‌های دردناک به چشم یا ریختن قطره به درون چشم بیشتر تاثیر گذار خواهد بود و سبب احساس درد یا آسیب به چشم شرکت کنندگان نمی‌شود.


فرد پانسمان phmb بیمار می‌تواند با قراردادن این پچ چشمی در لنز‌های تماسی و گذاشتن آن درچشم از مصرف دارو یا استفاده از قطره‌های موضعی چشمی بی نیاز شود.

پچ چشمی به وسیله سوزن‌های سایز میکرو که درمحیط چشم حل نمی‌شوند دارو‌ را به آرامی درچشم آزاد کرده و تحولی در درمان بیماری‌های مختلف چشمی خواهد بود.

از این پچ چشمی می‌توان برای درمان بیماری‌های مختلف ازجمله آب سیاه تا حتی دژنراسیون ماکولا استفاده کرد.

ساخت سوپرازورب c پچ چشمی به وسیله دانشمندان دانشگاه فناوری نان یانگ درکشور سنگاپور انجام شده است و نتیجه این تحقیق درمجله (Nature Communication) منتشر شده است.

پچ چشمی انعطاف پذیری بالا داشته و به آسانی قابل شست و شو است و با اندکی فشار برروی سطح چشم ثابت باقی خواهد ماند.

زمانی که پچ چشمی برروی سطح چشم ثابت شد دارو از لایه‌های بیرونی سوزن‌های میکرو خارج و برسطح چشم حل شده و دوز اولیه دارو به تدریج به اتمام می‌رسد.


کارشناسان سوپرازورب p اثربخشی این شیوه جدید درمانی را برروی موش‌های آزمایشگاهی که دچار عفونت چشمی شده اند، آزمایش کرده اند.

آمار‌ها نشان می‌دهند ابتلا به بیماری‌های چشمی، چون گلوکوم، رتینوپاتی دیابتی و دژنراسیون ماکولا به میزان زیاد درجهان افزایش یافته است که ازجمله دلایل آن می‌توان مصرف مواد خوراکی با میزان بالای چربی وقند، مراجعه دیر هنگام به پزشکان متخصص چشم پزشک، بالا بودن فشارخون و مواردی ازاین دست را نام برد.

کارشناسان سازنده پچ چشمی جراحی پوست امیدوار هستند درآینده با توسعه محصول درمانی خود افراد از ریختن قطره موضعی چشمی و مواردی از این دست بی نیاز شوند و روند درمان بیماری‌ها با سرعت بیشتری انجام شود.

منبع:Dailymail

باشگاه خبرنگاران



منبع