توصیه هایی به آقایان برای داشتن ریش هایی پر پشت و براق
ریش مردان از گذشته نشانه ی مردانگی،

مقام، قدرت و خردمندی آن ها بوده است. بسیاری از مردان با اینکه به دنبال ریش هایی پر پشت و براق هستند، اما به خاطر خارش شدید و غیر قابل کنترلی که از همان ابتدا دچارش می شوند و همینطور مراقبت نامناسب از ریش ها نمی توانند ریش دلخواه شان را داشته باشند. اگر شما هم چنین مشکلاتی دارید به توصیه های زیر عمل کنید.

به گزارش ، ریش مردان از گذشته نشانه ی مردانگی، مقام، قدرت و خردمندی آن ها بوده است. بسیاری از مردان با اینکه به دنبال ریش هایی پر پشت و براق هستند، اما به خاطر خارش شدید و غیر قابل کنترلی که از همان ابتدا دچارش می شوند و همینطور مراقبت نامناسب از ریش ها نمی توانند ریش دلخواه شان را داشته باشند. اگر شما هم چنین مشکلاتی سوپرازورب c دارید به توصیه های زیر عمل کنید.

۱- قانون چهار هفته
اولین و سخت ترین مرحله چهار هفته طول می کشد و به صبوری زیادی احتیاج دارد. چون در این مرحله خارش به بیشترین حد می رسد و در نقطه ی اوج این مرحله بیشتر مردان منصرف می شوند و همه ی ریش های در آمده را اصلاح می کنند. اما موهای ریش بعد از یک ماه به بهترین حالت خود می رسند و برای آنکه به این مرحله برسید باید صبور باشید و تسلیم نشوید.

۲- از پوست تان غافل نشوید
اگر موفق شدید چالش چهار هفته را پشت سر بگذارید و چیزی شبیه به ریش روی صورت تان رشد کرد، قدم بعدی، مراقبت از پوست تان است. ریش خود را به طور منظم بشویید تا تمیز بماند، با یک اسکراب سلول های مرده ی پوست را از بین ببرید تا جلوی رشد موهای زیر پوستی را بگیرید و با استفاده از کرم های مرطوب کننده رطوبت آن را حفظ کنید.

۳- به طور منظم ورزش کنید
همانطور که می دانید ورزش منظم گردش خون در بدن را تقویت می کند. این مسأله سوپرازورب p می تواند هم روی سرعت رشد موها و هم کیفیت آن ها تأثیر بگذارد. علاوه بر این، ورزش کردن باعث تولید بیشتر هورمون مردانه ی تستوسترون در بدن مردان می شود که این مسأله هم در بهبود سلامت فولیکول های مو و در نتیجه ضخیم تر شدن تارهای مو تأثیر دارد.

۴- اضطراب را از خود دور کنید
شاید عجیب به نظر برسد اما اضطراب می تواند روی رشد ریش های مردان تأثیر منفی بگذارد. چون وقتی مضطرب هستید، در بدن کورتیزول یا همان هورمون اضطراب تولید می شود که جلوی تولید هورمون مردانه ی تستوسترون را می گیرد. علاوه بر این، هنگام اضطراب، عروق خونی فشرده می شوند، در نتیجه، مواد مغذی داخل خون به تارهای مو نمی رسند.

۵- مراقب رژیم غذایی تان باشید
داشتن یک رژیم غذایی سالم اهمیت زیادی دارد و برای همه ضروری است. اما مردانی که به دنبال داشتن ریش های پرپشتی هستند، باید مواد پروتئین دار بیشتر مصرف کنند. همچنین مصرف مواد غذایی ای مثل مغزهای خوراکی، میوه های جراحی پوست حاوی ویتامین سی و تخم مرغ می تواند برای شما مفید باشد. علاوه بر این ها، فراموش نکنید که به اندازه ی کافی آب بخورید و آب بدن تان را حفظ کنید.

۶- مکمل بخورید
علاوه بر مواد غذایی ای که ذکر شد، مصرف مکمل های حاوی آهن، زینک، مس، ویتامین های بی، دی و ای و منیزیم می تواند تأثیر زیادی در داشتن ریش هایی سالم و پرپشت داشته باشد. متأسفانه این روزها بیشتر مردم این مواد مغذی را از طریق رژیم غذایی شان دریافت نمی کنند و به همین دلیل کمبود این مواد را در بدن شان دارند. البته به خاطر داشته باشید که هرگز نباید هیچ مکملی را خودسرانه مصرف کنید. به پزشک مراجعه کنید تا با انجام آزمایش سطح این مواد در بدن تان مشخص شود و پزشک دوز مناسب و مورد نیاز بدن شما را برایتان تجویز کند.

۷- از روغن های گیاهی استفاده کنید
روغن های طبیعی برای مردانی که در مناطق سرد یا گرم زندگی می کنند و ریش آن ها دائما در معرض هوای سرد یا خیلی گرم قرار دارد، بسیار مفید هستند. لایه ی پانسمان phmb نازکی از روغن، ریش را مرطوب می کند و رطوبتش را درون آن نگه می دانر، در نتیجه جلوی صدمه دیدن موهای ریش را می گیرد. به دنبال روغن هایی باشید که عصاره ی جوجوبا جزء عناصر اصلی آن ها باشد.

۸- ریش هایتان را مرتباً قیچی بزنید و به آن ها فرم دهید
کار مرتب کردن ریش هایتان را می توانید خودتان انجام دهید یا به آرایشگر بسپارید. به خاطر داشته باشید که این کار را باید بعد از ۴ هفته ی مرحله ی اول انجام دهید. هر دو یا سه هفته یک بار، بسته به سرعت رشد موهای ریش تان، آن ها را قیچی بزنید. این کار را بلافاصله بعد از حمام کردن انجام ندهید چون ممکن است ریش هایتان را بیشتر از مقداری که لازم است کوتاه کنید.

۹- از نرم کننده ی مو استفاده کنید
شما نه تنها باید به طور منظم ریش هایتان را با شامپو بشویید، بلکه باید از بالم و نرم کننده ی مو هم استفاده کنید. این کار باعث پرپشت تر و درخشان تر شدن ریش ها می شود. بعد از شستن ریش ها با شامپو، از نرم کننده لوهمن روشه استفاده کنید و بگذارید مدتی روی ریش بها اقی بماند، انگشت هایتان را روی ریش ها به آرامی، به شکل شانه زدن بکشید و در آخر ریش تان را با آب خوب بشویید.

منبع: روزیاتو



منبع