امکان دریافت معاینه فنی درشهرهای دیگربرای تهرانی ها فراهم شد
مدیرعامل اتحادیه سازمان

های حمل و نقل همگانی گفت: با توجه به اینکه احتمال دارد مردم برای گرفتن معاینه فنی خودرو با ازدحام مواجه شوند، شهروندان تهرانی می توانند در شهرهای دیگر و همین طور شهرهای اطراف تهران، معاینه فنی خودروی خود را دریافت کنند.
به اسپری لینوورا گزارش : سعید قیصر افزود: اخذ معاینه فنی خودرو توسط تهرانی ها در دیگر شهرها، از اتلاف وقت شهروندان جلوگیری می کند و این معاینه فنی دارای اعتبار است.
وی ژل پرونتوسان با اشاره به اینکه امکان دارد برخی مالکان خودرو از برخی مراکز غیرمعتبر معاینه فنی دریافت کنند، گفت: چنین موردی ممکن نیست و اگر هم مصداقی برای این موضوع مشاهد شد، باید به اتحادیه سازمان های حمل و نقل همگانی مراجعه و موضوع را مطرح کنند. امکان دارد مواردی از معاینه فنی غیرمعتبر در مراکز خوروهای سنگین مشاهده شود که این موضوع هم با اتصال به سامانه سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران) برطرف خواهد شد.
مدیر اجرایی معاینه فنی خودروهای سبک افزود: افرادی که خودرو آنها مشکل عروقی معاینه فنی ندارد، روزانه 50 هزار تومان جریمه خواهند شد و چنانچه تا روز بعد معاینه فنی دریافت نشود، برای روز جدید هم جریمه می شوند.
وی خاطرنشان کرد: فاز دوم طرح ترافیکی «کاهش آلودگی هوای شهر» در واقع ممنوعیت یا اعمال اقدامات بازدارنده، برای تردد خودروهای فرسوده و به تبع آن کاهش ترافیک و آلودگی هوا، اجرا شده است.
قیصر ادامه داد: این طرح قرار بود که در 9 کلان شهر اجرا شود و در حال حاضر در تهران اجرایی محلول پرونتوسان شده است. همچنین زیرساخت های لازم برای اجرای آن در هشت کلان شهر دیگر مهیا شده است.
وی تاکید کرد: سامانه سیمفا متصل به سامانه پلیس است و به طور کامل هم داشتن معاینه فنی خودروها توسط دوربین ها کنترل می شود و چناچه خودرویی معاینه فنی نداشته باشد، اعمال قانون خواهد شد.
بعد از گذشت دو سال از اجرای فاز اول طرح کاهش آلودگی هوا، مسئولان مدیریت شهری جدید با آماده شدن زیرساخت ها اسپری پرونتوسان در راستای جلوگیری از بروز خسارات جانی و مالی ناشی از آلودگی هوا، اجرای فاز دوم طرح کاهش را در دستور کار خود قرار دادند و سرانجام از شنبه این هفته (26 آبان ماه) این طرح اجرایی شد.
ایرنا


منبع