خیران سلامت 60 هزار میلیارد ریال به حوزه بهداشت کمک کردند
دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور گفت:

در یک سال گذشته 60 هزار میلیارد ریال توسط خیران سلامت در حوزه بهداشت و درمان کشور کمک مالی شده است.
به گزارش : حسینعلی شهریاری روز پنجشنبه در همایش تجلیل از خیران سلامت استان همدان، افزود: همدان در حوزه خیران سلامت فعال است و الگوی مناسبی برای سایر استان ها محسوب می شود.
وی ادامه پماد هارتمن داد: در چند سال گذشته دولت فعالیت های خوبی در حوزه سلامت داشت و حال انتظار داریم مشارکت مردمی بیشتر شود.
شهریاری تاکید کرد: ما باید کاری کنیم تا وقتی بیماران ما به مراکز درمانی مراجعه می کنند به جز دغدغه بیماری هیچ چالش دیگری نداشته باشند.
دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور اضافه کرد: برگزاری این جلسات و همایش ها به دنبال تشکر و قدردانی از نیت خیر نیکوکاران است و می تواند در ترویج فرهنگ نیکوکاری موثر باشد.
شهریاری ادامه داد: حوزه خیران سلامت مشارکت جوانان را می طلبد چرا که آنها با نوآوری و انرژی بیشتر می توانند این حوزه را موفق کنند.
وی اظهار داشت: خانواده فرشچیان به عنوان یکی از خیران حوزه سلامت نامش در فهرست مشاهیر همدان ماندگار می شود.
شهریاری اکتیکوت یادآوری کرد: خانواده فرشچیان 400 میلیارد ریال در حوزه بهداشت و درمان همدان کمک کردند که کار بسیار ارزشمند و بزرگی محسوب می شود.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هیچ کشوری نتوانسته به تنهایی از پس هزینه های درمان بربیاید و اگر مشارکت مردم نباشد دولت به تنهایی نمی تواند هزینه های درمان را تامین کند.
وی با انتقاد از شرکت نکردن نمایندگان استان همدان در مجلس شورای در این همایش گفت: همدان همواره نمایندگان توانمندی در مجلس داشته است که انتظار می رفت یکی از آنها در این همایش حضور می یافت.
شهریاری افزود: پیشگیری، پژوهش و مشارکت بانوان از مهمترین رویکرد های مجمع خیرین سلامت کشور است.
رئیس هیات مدیره مجمع خیرین سلامت استان همدان عفونت بدن نیز در این آیین گفت: مرحوم فرشچیان در حوزه های مختلفی نیات خیر خود را به ثمر رساند.
سید حبیب الله موسوی بهار افزود: زیباترین و باشکوه ترین بیمارستان کشور را با کمک مرحوم فرشچیان با نام بیمارستان قلب و عروق فرشچیان در همدان داریم و در اهدای عضو یکی از استان های پیشرو کشور هستیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکید کرد: سرانه حوادث رانندگی کشور زیاد است هر چند نسبت به سال های گذشته آمار آن کاهش یافته است اما باید بیشتر در این حوزه فرهنگسازی شود.
وی اظهار داشت: سال گذشته 18 هزار تن در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادن که 75 درصد آنها بین 18 تا 40 ساله بودند.
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت همدان نیز در این آیین گفت: هدف از ایجاد این مجمع شناسایی ظرفیت نیکوکاران حوزه سلامت است که با تلاش و همکاری اعضا به دنبال قیمت پانسمان هارتمن به ثمر نشستن نیت این خیران نیک اندیش هستیم.
محمد صادق صبا افزود: افراد عضو این مجمع را بیشتر بازنشستگان و کارکنان ادارات و دستگاه های متفاوت تشکیل می دهند و دغدغه اصلی ما سلامت مردم است.
وی اظهار داشت: امور مددکاری و مشاوره سلامت با سه شعار مددکاری اثرگذار، هدفمند و توانمند راه اندازی شده است تا با هماهنگی انجام شده تا حدودی نیازمندی سخت افزاری و عمرانی حوزه سلامت بر طرف شود.
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان همدان گفت: آموزش و پیشگیری یکی از هدف ما است و تلاش داریم با فرهنگسازی درست در بیماری های واگیر و غیر واگیر و حتی حوادث، آموزش های لازم را به مردم بدهیم.
وی عنوان کرد: در این رابطه شورای آموزش های همگانی راه اندازی شده است و کودکان و نوجوانان را آموزش میدهیم تا چالش های سلامت چسب هارتمن مردم مرتفع شود.
در پایان این آیین از 40 خیر حوزه سلامت استان همدان تجلیل شد.
ایرنا


منبع