افسرده‌ها در معرض سکته‌های کشنده
نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، افراد افسرده در خطر سکته‌های قلبی کشنده

و مرگ زودرس هستند.

به گزارش ، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، بیماری پوستی افراد افسرده در خطر سکته‌های قلبی کشنده و مرگ زودرس هستند.کارشناسان علمی، علت این موضوع را ضربان نامنظم قلب افراد افسرده بیان می‌کنند.براساس بررسی‌های صورت گرفته، افرادی که دچار افسردگی هستند، سه برابر بیش از دیگر افراد در معرض خطر ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی قرار دارند.

محققان اترومن دانشگاه آرهوس دانمارک با بررسی بیش از 785 هزار نفر دریافتند، اختلال ضربان قلب، مهم‌ترین بروز حمله قلبی و سکته قلبی در میان افراد است.علاوه بر این، شمار قابل توجهی از این افراد از اختلال افسردگی رنج می‌بردند؛ ضربان قلب نامنظم منجر به مرگ زودرس خواهد شد.

«Morten Fenger-Grøn»، نویسنده و محقق ارشد این مطالعه پانسمان هارتمن می‌گوید: «بین ذهن و قلب ارتباط مستقیم وجود دارد؛ افسردگی ابتلا و پیشرفت بیماری عروق کرونر را افزایش می‌دهد.

داده‌ها حاکی از آن است، یک نفر از هر 4 بزرگسال در کشورهای اروپایی از ناراحتی‌های قلبی رنج می‌برند.
برآورد شده است که تا سال 2030، 14 تا 17 میلیون بیمار مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی در اتحادیه تندروت پلاس اروپا وجود داشته باشد؛ ضمن اینکه انتظار می‌رود هر سال 120 تا 230 هزار نفر مبتلای جدید به این بیماری تشخیص داده شود.

تنگی نفس، خستگی، درد قفسه سینه و سرگیجه از آشکارترین علائم فیبریلاسیون دهلیزی هستند.

محقق ارشد این مطالعه از دانشگاه دانمارک می‌گوید: « مراقبت از سلامت پانسمان هیدروتک روحی لازمه سلامت جسمی است؛ شواهد به دست آمده از پژوهش‌های اخیر تأیید می‌کند که سلامت ذهن مستقیما بر سلامت قلب تأثیر می‌گذارد».

منبع: میگنا



منبع