با این شیوه ها دیابت را کنترل کنید
تاثیر کاهش مصرف گوشت قرمز بر درمان و کنترل دیابت؛

به

گزارش : فواید بالقوه داشتن یک رژیم غذایی گیاهی یک بار دیگر اثبات شد! یک مقاله جدید نتیجه‌ گیری می ‌کند که برای افراد مبتلا به دیابت، کاهش مصرف محصولات حیوانی، کنترل گلوکز را بهبود می ‌بخشد و علاوه بر آن روند از دست دادن وزن را افزایش می ‌دهد.

در سال های اخیر رژیم غذایی گیاه خواری و وگانیسم به طور پیوسته از حاشیه به یک جریان اصلی منتقل شده اند و اهمیت بیشتری پیدا کرده اند. با توجه به اینکه از این رژیم به عنوان یک گزینه سالم عمل می ‌کنند، به نظر می‌ رسد که پژوهشگران به شواهدی در مورد استفاده از رژیم غذایی مبتنی بر گیاه در هر هفته اضافه می ‌کنند.

مطالعه اخیر برای بررسی تاثیرات کاهش مصرف گوشت، تاثیر آن بر افراد مبتلا به دیابت را مورد بررسی قرار داد.

به طور خاص، دانشمندان می‌ خواستند بدانند که آیا کاهش مصرف مواد غذایی بر روی حیوانات می ‌تواند به بهبود کنترل گلوکز و پانسمان suprasorb سلامت کلی کمک کند. برای بررسی این موضوع ، آن‌ ها داده ‌ها را از مطالعات موجود ترکیب و تجزیه و تحلیل کردند.

دیابت: فیزیکی و ذهنی

دیابت نیازی به معرفی ندارد. در ایالات متحده، حدود ۹.۴ درصد از جمعیت را تحت تاثیر قرار می دهد، و تقریبا ۱۵ درصد از افراد بزرگسال در برخی از ایالت ها مبتلا به دیابت هستند.

این امکان وجود دارد که تاثیر منفی دیابت نوع ۲ را با تغییرات دارو و سبک زندگی متعادل کنیم، اما بدون کنترل مناسب، ممکن است عواقب جدی به دنبال داشته باشد. به عنوان مثال، دیابت ریسک بیماری ‌های قلبی عروقی، نفروپاتی (آسیب کلیه) و از دست دادن بینایی را افزایش می ‌دهد.

علاوه بر تاثیر فیزیکی دیابت، این بیماری می ‌تواند اثرات روان‌ شناختی اساسی نیز داشته باشد. افراد مبتلا به دیابت اغلب سطوح پایین ‌تر سلامت روانی را گزارش می‌ دهند. خطر افسردگی بین افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ تقریبا دو برابر بیشتر از میزان جمعیت عمومی است.

“جنبه‌ های روان شناختی دیابت می ‌تواند یک مارپیچ منفی ایجاد کند چون افسردگی باعث می ‌شود که افراد سخت تر غذای سالم نمایندگی شرکت لوهمن روشه بخورند ، ورزش را از برنامه خود خارج کنند و در مصرف منظم داروهای خود دچار مشکل شوند. این منجر به استرس می‌ شود که می ‌تواند خود افسردگی را بدتر کند.”

با توجه به این یافته ها، نویسندگان به تحقیقات موجود در مورد چگونگی تاثیر رژیم غذایی بر سلامت روان در این افراد پرداخته اند.

رژیم غذایی گیاهی

شواهد علمی وجود دارد که نشان می دهد خوردن مقدار زیادی از گوشت قرمز خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می دهد. به طور مشابه، تحقیقات نشان داده است که رژیم غذایی غنی از سبزیجات، میوه ها، آجیل ها و دانه ها، و مقدار کم محصولات حیوانی می تواند خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهد.

در نتیجه، متخصصان اکنون رژیم غذایی گیاهی را به عنوان بهترین گزینه برای پیش‌گیری و کنترل دیابت در نظر می ‌گیرند.

در سال ۲۰۱۸، انجمن آمریکایی غدد و دانشکده غدد آمریکا دستورالعمل جدیدی را منتشر کردند. آن ها نوشته اند که افراد مبتلا به دیابت ” باید برای کسب و حفظ وزن بهینه از طریق یک برنامه غذایی مبتنی بر گیاه تلاش کنند.”

اگرچه ارتباط بین رژیم غذایی گیاهی و پانسمان نقره برای سوختگی تاثیر فیزیکی دیابت مستند شده است، اما مطالعات کمتری اثرات روان‌ شناختی این رژیم غذایی را ثبت می‌ کنند.

برای رسیدن به این هدف، محققان یک بررسی انجام دادند. در مجموع، آن‌ ها ۱۱ آزمایش کنترل تصادفی مرتبط با مجموع ۴۳۳ شرکت ‌کننده انجام دادند. نتایج آنالیز و تجزیه و تحلیل آن ها اخیرا در مجله BMJ منتشر شده است.

فواید خوردن کمتر محصولات حیوانی

این تجزیه و تحلیل نشان داد که افرادی که رژیم غذایی گیاهی دارند و یا وگان هستند، پیشرفت‌ های چشمگیری در سلامت جسمی و روانی خود تجربه کردند. افرادی که علائم افسردگی داشتند نیز به بهبودهایی اشاره کرده ‌اند.

به طور خاص، نوروپاتی مربوط به دیابت در گروه‌ های مبتنی بر گیاه بیشتر از دیگر گروه‌ های تجربی دیگر بهبود یافته‌ است. همچنین سطح قند خون ناشتا به شدت کاهش یافت، که نشانه ای از بهبود کنترل قند است.

به طور مشابه، سطح HbA1c – نشانگر میانگین قند خون در طی هفته ها یا ماه های اخیر – نیز برای این افراد کاهش یافته است.

کاهش وزن در شرکت کنندگانی که مصرف محصولات حیوانی را کاهش داده بودند، پانسمان کلاژن بهبود یافت؛ در واقع، آن‌ ها تقریبا دو برابر وزن خود را از این طریق از دست دادند. علاوه بر این ، میزان چربی در خون به سرعت در گروه‌ هایی که رژیم غذایی گیاهی داشتند، کاهش یافت.

چربی خون و اضافه وزن هر دو عامل خطر بیماری ‌های قلبی و عروقی هستند، بنابراین این یک یافته مهم است. نویسندگان نتیجه می ‌گیرند:

“رژیم غذایی گیاهی همراه با مداخلات آموزشی می ‌تواند به طور قابل ‌توجهی سلامت روانی، کیفیت زندگی، سطوح HbA1c ، وزن و در نتیجه مدیریت دیابت را بهبود بخشد.”

در شش مورد از مطالعاتی که محققان مورد تحلیل قرار دادند، افرادی که رژیم غذایی گیاهی و وگان را دنبال کرده بودند، توانستند مصرف داروی دیابت یا فشار خون شان را متوقف کرده و یا کاهش دهند.

این یافته ‌ها، ادعاهای قبلی مزایای فیزیکی رژیم غذایی گیاهی را تایید می‌ کنند. با این حال، وقتی نوبت به عوامل روان‌ شناختی می رسد، شواهد انباشته تا به امروز تا حدودی اندک است. همان طور که نویسندگان می ‌گویند، “مطالعات شامل اندازه ‌های نمونه کوچک بودند و کار بیشتری لازم خواهد بود.”

تحقیقات نشان داده‌ اند که محدود اعصاب کردن مصرف گوشت می ‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش داده و به افراد مبتلا به دیابت کنترل بیشتری بر میزان قند خون خود بدهد. هم اکنون، به نظر می ‌رسد که این موضوع بتواند به جنبه ‌های روان شناختی این بیماری نیز کمک کند.

حرکت به سوی رژیم غذایی گیاهی، یک مداخله ساده

سلامت



منبع