روشن شدن پوست با عرق کاسنی

عرق کاسنی طبیعتی سرد دارد و برای سم زدایی کبد از بهترین گیاهان دارویی محسوب می شود.

عرق کاسنی در طب سنتی یکی از پرکاربردترین و محبوب ترین عرق ها است. طبیعت عرق کاسنی سرد است و برای فواید از بین قیمت پماد زخم بستر بردن حرارت و التهاب بدن، احساس رخوت و سستی، رنگ پریدگی و زردی چهره بسیار مفید است. در ادامه این مطلب شما را با فواید عرق کاسنی برای پوست آشنا می کنیم.

فواید عرق کاسنی برای پوست و کبد

کاسنی با تاثیراتش روی کبد، زمینه دفع صفرا از بدن را فراهم کرده و زردی را می‌زداید و بار کبد را سبک می‌کند، به همین دلیل مسکنی پزشکی کودکان تاثیرگذار برای تب محسوب می‌شود.

کبد عضو سم زدای بدن بوده و بیش از ۵۰۰ کارکرد حیاتی دارد که تفکیک مواد مغذی از مواد زاید، سم زدایی، تجزیه مواد شیمیایی، انهدام میکروب ها، تنظیم هورمون‌ها، سوخت و ساز چربی‌ها، پروتئین‌ها و قندها، دفع اوره و ... از جمله وظایف کبد است.

هر چیزی که می‌خوریم، می‌آشامیم، تنفس می‌کنیم یا با پوستمان تماس دارد سرانجام به کبدمان می‌رسد، بنابراین چسب بخیه اگر این عضو دچار اختلال شود، همه بدن را درگیر کرده و عوارض آن به سرعت انتشار پیدا می‌کند و علائمی چون زردی پوست، خستگی مفرط، التهاب بدن، عطش، چربی خون بالا و... از جمله علائم بروز مشکل در کبد محسوب می‌شود.

از فواید عرق کاسنی برای پوست میتوان گفت که عرق کاسنی با تقویت کبد، رنگ پوست را روشن، بیماری‌های مزمن پوستی به خصوص اگزما را التیام، رسوبات ادراری و جوش‌های ناشی درمان سوختگی با آب جوش از گرمی غذاها را رفع میکند.

بسیاری از جوش های صورت ناشی از گرمی و حرارت و یا کثیف شدن خون است که منشأ همه این پدیده ها کبد است. کاسنی، بهترین درمان برای صاف کردن کبد و درخشندگی پوست است. روزی 3 لیوان مخلوط عرق و شاهتره (2به1) قبل از هر وعده غذایی مصرف شود.

از دیگر فواید عرق کاسنی این است که ملین و ادرارآور خوبی قطره فروزومال بوده و با خروج سموم از بدن التهاب بدن، تب‌های صفراوی، یرقان و زردی ناشی از گرمی را رفع، کیسه صفرا، کلیه و مثانه را از سنگ پاک، التهاب معده را برطرف، اسید کلریدریک معده را تحریک و اشتها را زیاد می‌کند.

هرچه این عرق تلخ تر باشد فواید عرق کاسنی بیشتر است و در التیام امراض کبدی موثرتر است.

تاثیر سودمند عرق کاسنی بر کبد