همه چیز در مورد پزشکی

همه چیز در مورد پزشکی

مقایسه عسل و شکر ، کدام شیرینی برای افراد مبتلا به دیابت بهتر است؟

مقایسه عسل و شکر ، کدام شیرینی برای افراد مبتلا به دیابت بهتر است؟

مقایسه عسل و شکر ، کدام شیرینی برای افراد مبتلا به دیابت بهتر است؟

ثابت نگه داشتن و کنترل سطح گلوکز خون برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مهم و حیاتی است. کنترل خوب می تواند عوارض دیابت مانند آسیب های عصبی، چشمی و یا کلیوی را کاهش دهد و یا حذف کند و باعث افزایش عمر می شود.

هیچ کس به طور دقیق نمی داند که چرا سطح بالای گلوکز باعث عوارضی در افراد مبتلا به دیابت می شود اما براساس انجمن دیابت آمریکا، ثابت نگه داشتن سطح گلوکز می تواند باعث افزایش عمر شود.

قندهای اضافه شده مانند عسل و یا شکر در بالاترین قسمت لیستی قرار دارند که باعث افزایش قند خون می شود. اما آیا تمام شیرینی های اضافه شده اثر یکسانی دارند؟

مزایای سلامتی عسل برای دیابتی ها

عسل و دیابت


محققان بسیاری از مزایای بالقوه عسل را مطالعه کرده‌اند، از این‌که چطور عسل می‌تواند هم کلسترول خون را کنترل کند و برای بهبود زخم مناسب باشد. حتی برخی از تحقیقات به بررسی این موضوع پرداخته‌اند که آیا عسل می‌تواند قند خون را هم کنترل کند.

به‌عنوان‌مثال، یک مطالعه انجام‌شده در سال 2009، نشان داده است که استفاده منظم از عسل می‌تواند بر وزن و چربی خون افراد مبتلابه دیابت اثرات خوبی داشته باشد. بااین‌حال، افزایش قابل‌توجهی در هموگلوبین A1C مشاهده شد.

تحقیق دیگری نشان داد که عسل در مقایسه با گلوکزین، گلیسمی کمتری دارد. علاوه بر این، عسل دارای خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی است و منبعی برای آنتی‌اکسیدان‌ها است که می‌تواند برای افراد مبتلابه دیابت مفید باشد.

حال این سؤال پیش می‌آید که آیا بهتر است افراد مبتلا به دیابت همیشه از عسل به‌جای قند استفاده کنند؟ پاسخ منفی است. دیابت نوع 2 در هر دو مطالعه بالا، پیشنهاد شده است که تحقیقات جزئی‌تری درباره باید انجام شود. بنابراین فعلاً مصرف عسل خود را مانند قند محدود نگه‌دارید. 

عسل در مقابل قند

عسل در مقابل قند

بدن شما غذاهایی که می‌خورید را به قندهای ساده‌ای مانند گلوکز تجزیه می‌کند و سپس برای سوخت از آن‌ها استفاده می‌کند.

قند از 50 درصد گلوکز و 50 درصد فروکتوز تشکیل‌شده است. فروکتوز یک نوع از قند است که تنها توسط کبد تجزیه می‌شود و مصرف آن در نوشیدنی‌های شیرین، دسرها و غذاهای حاوی قند اضافه‌شده باعث عوارض مختلفی می‌شود که شامل موارد زیر است:

افزایش وزن

چاقی

بیماری چربی کبد

افزایش تری گلیسیرید

عسل هم از قند ایجادشده است اما فقط 30 درصد گلوکز و 40 درصد فروکتوز دارد. عسل حاوی قندهای دیگر و عناصر کمیابی است که زنبورها هنگام گرده‌افشانی گیاهان انتخاب می‌کنند. این‌ها به افرادی که حساسیت و آلرژی دارند کمک می‌کنند. شاخص گلیسمی عسل نسبت به شکر کمتر است اما کالری بیشتری دارد. بر اساس انجمن کشاورزی ایالت متحده آمریکا، یک قاشق غذاخوری عسل دارای 64 و یک قاشق غذاخوری شکر دارای 48 کالری می‌باشد.

برای مزه بهتر، از عسل کمتری استفاده کنید.

یکی از بزرگ‌ترین مزایای عسل برای افراد مبتلا به دیابت ممکن فقط طعم خالص آن باشد. این به آن معنی است که می‌توانید آن را بدون تغییر کردن مزه اضافه کنید.پماد آلفا. پیشنهاد شده است افراد مبتلابه دیابت، عسل را برخلاف مزایای وابسته به آن، مانند هر قند دیگری استفاده کنند.انجمن قلب آمریکا محدود ای را  برای استفاده از قندهای اضافه‌شده پیشنهاد داده است. پانسمان زخم بستر.برای خانم‌ها، این مقدار حداقل 2 و حداکثر 6 قاشق غذاخوری و برای آقایان حداقل 3 و حداکثر 9 قاشق غذاخوری را پیشنهاد کرده است. همچنین شما باید مقدار کربوهیدرات عسل مصرفی خود را اندازه بگیرید و در محدودیت‌های روزانه خود اضافه کنید. توجه داشته باشید که یک قاشق غذاخوری عسل دارای 17.3 گرم کربوهیدرات است.

درمان دیابت

دیابت نوع 1

دیابت نوع 2

رژیم دیابت

۹۶/۱۱/۲۶ موافقین ۰ مخالفین ۰
mehdi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی