25 ماسک معجزه آسا برای زخم و جوش های پوست(بخش دوم)


با “ماسک جای جوش” صورت را از روی پوستتان محو کنید. بهترین و سریعترین روش از بین بردن جای جوش صورت، طب سنتی و روش های گیاهی هستند که با 25 ماسک صورت عالی قابل درمان و پاک شدن هستند.

درمان جای جوش با ماسک تخم جعفری

تخم جعفری را در آسیاب بریزید و سپس با یک لیوان آب بجوشانید. بعد، این مخلوط را از صافی عبور داده و یک تکه پارچه تمیز را با آن خیس کنید و مانند کمپرس روی پوست تان بگذارید. هر روز برای مدت نیم ساعت از این کمپرس استفاده کنید. کمپرس با جوشانده تخم جعفری برای از بین بردن آثار جوش ها مفیداست.


درمان جای جوش باعسل

 می توانید از عسل به عنوان یک سلاح مرموز برای پاک کردن پوست و همچنین پاک کردن رد های جوش بر روی صورت استفاده کنید. از یک پنبه برای زدن عسل خالص به جای جوش ها به مدت 10 الی 15 دقیقه استفاده کرده و سپس با آب ولرم بشویید. حداقل یک بار در روز این کار را انجام دهید.



درمان جای جوش باماسک جوانه گندم

مقداری جوانه گندم را داخل مخلوط کن بریزید سپس آن را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و خمیر به دست آمده را برای 20 دقیقه روی پوست تان بگذارید.


درمان جای جوش با شنبلیله  

یکی از درمان های طبیعی برای جای جوش استفاده از شنبلیله است.میتوانید خیلی راحت خمیری از پودر دانه های رسیده شنبلیله و آب تهیه کنید و مانند ماسک بر روی صورتتان قرار دهید.تا جایی که میتوانید تحمل کنید اجازه دهید این خمیر روی پوستتان باقی بماند اگر لازم بود دوباره این کار را تکرار کنید. یا اینکه میتوانید چند دانه شنبلیله را در مقداری آب بجوشانید ،با هم ترکیب شان کنید و وقتی که سرد شد آن را به صورتتان بمالید. در صورت لزوم این کار را تکرار کنید.


درمان جای جوش با آلوئه ورا :

درمان جای جوش با آلوئه ورا و ماسکهای خانگی

از این گیاه معمولا برای کمک به درمان جای زخم استفاده میشود ، پس تعجبی ندارد که این گیاه برای درمان جای جوش های ناخوشایند بسیار موثر باشد.دست هایتان را به مقدار کمی عصاره آلوئه ورا ( قابل دسترس در اغلب سوپرمارکت ها، داروخانه ها، یا اینترنت) آغشته کنید و اگر میتوانید آن را هرروز به پوستتان بمالید. با انجام اینکار تا حد زیادی میتوانید جای جوش ها را از بین ببرید ، و نیز از شیوع مجدد جوش پیش گیری کنید.



منبع :نمناک