درمان گیاهی و خانگی عفونت زخم




درمان گیاهی و خانگی عفونت زخم

درمان گیاهی و خانگی عفونت زخم،با این راه‌های خانگی از عفونت زخم‌هایتان جلوگیری کنید
مهم نیست چقدر مراقب هستید؛ جراحتی که در لحظه اوج کارتان نمی‌توانید خون‌ریزی‌اش را بند بیاورید، گاهی تنها حاصل یک بدشانسی است. به جای اینکه به علت ایجاد شدنش فکر کنید، به پیدا کردن راهی برای هرچه سریع‌تر بند آوردنش نیاز دارید. چه خونریزی دستتان قابل‌کنترل باشد و چه نیاز به مراجعه به مراکز درمانی داشته باشید، باید راهی پیدا کنید که در کمترین زمان خونریزی زخمتان را بند بیاورد و پس از آن سراغ متخصص بروید. در این مطلب، چند راه طبیعی برای بند آوردن خونریزی و ضدعفونی کردن زخم به شما پیشنهاد می‌کنیم.

روش درمان خانگی و گیاهی عفونت زخم


عسل خام
همیشه در خانه یا حتی کمدی که در محل کارتان در اختیار دارید، یک شیشه عسل داشته باشید. عسل خام یک ضدعفونی‌کننده طبیعی است و اگر دستتان حسابی بریده باشد، می‌تواند از انتقال آلودگی‌ها به آن و ایجاد زمینه عفونت در بافت‌های دستتان جلوگیری کند. پس روی زخمتان کمی عسل بریزید و آن را با باند بپوشانید تا جای بریدگی آرام بگیرد.




روغن اسطوخودوس
روغن اسطوخودوس و روغن درخت چای دو نمونه از بهترین ضمادهایی هستند که می‌توانید روی بریدگی بدنتان بگذارید.
هریک از این دو روغن، به‌سرعت خونریزی‌تان را بند می‌آورند و با خاصیت میکروب‌کشی که دارند، به بافت آسیب‌دیده اجازه عفونت نمی‌دهند.



سیر
یکی دیگر از آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی که معمولا در دسترس هرکسی قرار دارد، سیر است. کافی است این گیاه میکروب‌کش را رنده کنید و روی زخمتان بمالید تا از عفونت نکردنش مطمئن شوید.




چای
می‌توانید با کمک چای کیسه‌ای خون‌ریزی‌تان را بند بیاورید. کافی است آن را مرطوب کنید و روی زخمتان بگذارید تا خیلی زود خونریزی‌اش بند بیاید.


منبع :persianlab