درمان زخم با معجزه ای به نام عسل 

عسل یکی از مواد خوراکی بسیار غنی می باشد که خداوند در اختیار انسان ها قرار داده است.برای این ماده خوراکی خواص دارویی و درمانی بسیاری ذکر شده است.این ماده دارای خاصیت ضد عفونی کنندگی بالاست و همچنین برای درمان التهاب از آن استفاده می شود.به همین دلیل برای ترمیم زخم های عمیق استفاده از عسل را فراموش نکنید.



احمد قربانی متخصص پزشکی قانونی اظهار داشت: اگر در زخم بستر به علت شرایط محیطی و …. پانسمان عسل از نوع کامل آن که دارای پدهای مخصوص و جمع کننده ترشحات است استفاده کنید، کار راحتر بوده و برای بستگان بیمارنیز ساده‌تر است.

وی ادامه داد: در زخم‌های معمولی می‌توان از عسل معمولی مطمئن هم استفاده کرد، البته مسئله باز بودن زخم و احتمال عفونت از طریق عسل معمولی بنظرم منطقی است ولی با در نظر گرفتن مکانیسم ضد میکروبی عسل، خیلی در عمل مشکلات دیده نمی‌شود.

فلوشیپ مسمومیت‌های بالینی گفت: در طرح تحقیقاتی در۴۱۷ بیمار دارای زخم شدید و نکروز ناشی از زخم ما توانستیم با استفاده از عسل، مصرف انتی بیوتیک و سایر داروهای تخصصی رو تقریبا به نصف برسانیم.

قربانی در پایان توصیه کرد: بیمار و یا خانواده آن در مورد استفاده از عسل در درمان و ترمیم زخم باید با پزشک مشورت کرده و بر اساس شرایط جسمانی و فیزیکی از این روش ترمیمی بهره‌مند شوند.


منبع : انلاین قدس